پلتفرم ١٠١ آغاز به کار کرد

نهاد هنری مستقل پلتفرم ١٠١ با حمایت مجله تهران، کافه سینما و استودیو فاموری در راستای حمایت از هنرمندان جوان و ایجاد پیوند میان نهادهای خصوصیِ هنرى کشور با محوریت اقتصاد هنر، جمعه اول تیرماه، در گالرى نگر و گالرى عمارت روبرو به صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، احسان میراب زاده صاحب امتیاز مجله تهران و مدیرعامل پلتفرم ١٠١ در افتتاحیه پلتفرم١٠١ در گالرى نگر، "برابرى فرصت میان مخاطب و هنرمند" را از اهداف مهم این پلتفرم ذکر کرد.


وى گفت: با شروع تابستان در تور نخست، فضائی برای نمایش آثار هنرمندان در عمارت روبرو و گالری نگر فراهم شده است.

میراب زاده افزود: برای تور دوم نمایشگاه که بلافاصله بعد از اتمام تور اول در بیست و نهم تیر آغاز خواهد شد، نگارخانه چهار و ششم امردادخانه موزه استاد انتظامی در نظر گرفته شده است.
گالری متن اصفهان میزبان دور سوم نمایشگاه لحظه ی قطعی در نوزدهم امرداد خواهد بود و با بازگشت دوباره تور به تهران، دور چهارم بر روی دیوارهای گالری علیها از بیست و ششم امرداد خودنمایی خواهد کرد.

آخرین دور نمایشگاه از شانزدهم شهریور در گالری آریانا رونمایی خواهد شد و تا روز اختتامیه در بیست و هفتم شهریور ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه به یاد هنری کارتیه برسون خالق مفهوم «لحظه قطعی» برگزار می شود.

مدیرعامل پلتفرم ۱۰۱ خاطرنشان کرد: این پلتفرم از یک سو فرصتی است برای مردم تا به وسیله ی هنر، زندگی خود را دگرگون کنند و از سوی دیگر فرصتی است برای هنرمند تا هنرش را به صورتی عادلانه در اختیار همگان گذارد و به عبارتی دموکراتیزه کند.

مدیرعامل پلتفرم ١٠١ خاطرنشان کرد: پلتفرم ۱۰۱ می تواند نمونه ای وطنی برای گام نهادن درست در مسیر ناهموار معرفی آینده سازان هنر باشد.

اسامى ١٠١ عکاس شرکت کننده در نخستین دوره ى پلتفرم ١٠١ و آخرین اخبار این پلتفرم از طریق سایت www.cinemacafe.ir قابل دسترسى است.

500

کد خبر: 957979

وب گردی

وب گردی