موج جدید جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن

شهر جده عربستان امروز میزبان وزرای اطلاع رسانی ائتلاف عربی - سعودی برای پوشش واحد و مشترک تحولات یمن در رسانه های این کشورها بود. این در حالی است که فجایع جنگ و جنایات انسانی یمن از ابتدا در بایکوت شدید خبری و رسانه ای قرار داشته و رسانه های آزاد اجازه ورود و تهیه خبر از اتفاقات و مقاومت مردم قحطی و مصیبت زده یمن را ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی ان ان عربی، هدف از برگزاری این نشست، بررسی راهکارها و هماهنگی های رسانه ­ای کشورهای عضو ائتلاف عربی و حمایت لازم از تلاش های نظامی، سیاسی و انسانی در یمن، عنوان شده است، که این امر خود نشان از آن دارد که متجاوزان به یمن درصدد هستند تا در کنار جنگ نظامی، جنگ رسانه ای و افکار عمومی را نیز در دست گرفته و تنها اخباری را از کانال های مورد اعتماد خود منتشر و به جهانیان منتقل کنند که می خواهند شنیده شود.
این نشست در حالی برگزاری می شود که بحران یمن به مرحله مهم و حساسی رسیده است و نبردهای شدیدی در غرب و شمال این کشور به ویژه در استان های الحدیده و صعده در جریان است.

عواد العواد وزیر اطلاع رسانی عربستان با اشاره به این که اکنون بیش از 85 درصد خاک یمن در کنترل نیروهای وابسته به این کشور است، اعلام کرد: کشورهای عربی و رسانه های عرب زبان باید سیاست واحدی در پوشش رسانه ای تحولات کنونی یمن در پیش گیرند.

در این نشست وزیر اطلاع رسانی دولت عبد ربه منصور هادی، معمر الاریانی ضمن تشکر از دولت عربستان، خواستار برنامه مشترک رسانه های عربی برای مقابله با سیاست های تبلیغاتی حوثی ها شد.

وزرای اطلاع رسانی ائتلاف عربی در این نشست با بررسی وضعیت نظامی و انسانی یمن، بر طرح ریزی نقشه راه مشترک برای رسانه های عرب زبان در قبال تحولات این کشور تاکید کردند، بخش دیگری از این نشست به نحوه حمایت رسانه ای از دولت عبد ربه منصور هادی در مواجه با سیاست های رسانه ای حوثی ها و همچنین خنثی سازی حمایت های تبلیغاتی ایران از جنبش مردمی یمن اختصاص یافته بود.

بخش دیگری از این نشست به بررسی دیدگاه ها و راهبردهای مراکز مطالعاتی کشورهای عربی در مواجه رسانه ای با نیروهای جنبش انصارالله اختصاص یافته بود در همین ارتباط وزرا اطلاع رسانی ائتلاف عربی بر استفاده مشترک از دستاوردها و برنامه های این مراکز مطالعاتی تاکید کردند. نحوه هماهنگی و استفاده از خبرهای مشترک در ارتباط با بحران یمن بخش دیگری از این نشست را به خود اختصاص داده بود.

لازم به ذکر است وزیر ارتباطات مغرب به دلیل عدم حمایت عربستان سعودی و رای ندادن این کشور به میزبانی مغرب در جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۶ ، از مشارکت در این نشست امتناع کرد.

با تشدید بحران نظامی و سیاسی یمن و شکست ائتلاف عربی در پیشبرد سیاست های خود ، کشورهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان محبور شده اند تا از طریق رسانه و فضاهای مجازی برای پوشش دادن شکست های خود تلاش کنند.

کد خبر: 958052

وب گردی

وب گردی