دانشجویان دانشگاه آزاد کارت اعتباری الکترونیک دریافت می‌کنند

پورعباس گفت: «برای اینکه دانشجویان برای دریافت تسهیلات راحت باشند، پیش‌بینی شده که با ارائه یک کارت اعتباری به آنها، تمامی این خدمات از طریق این کارت دریافت شود.»

به گزارش ایسکانیوز، عبدالرسول پورعباس، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی روز گذشته با حضور در ساختمان «فرهیختگان» از رسانه‌های این دانشگاه بازدید کرد.

وی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سامانه‌ای که تمام خدمات الکترونیک به دانشجویان را از مهرماه آغاز خواهد کرد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته از ابتدای سال تحصیلی 98-97 و در مهرماه ارائه خدمات الکترونیک به دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی نهادینه خواهد شد و تمامی دانشجویان از تمام نقاط کشور در 24 ساعت شبانه‌روز می‌توانند کلیه خدمات دانشجویی خود را دریافت کنند.

وی افزود: برای اینکه دانشجویان برای دریافت تسهیلات راحت باشند، پیش‌بینی شده که با ارائه یک کارت اعتباری به آنها، تمامی این خدمات از طریق این کارت دریافت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تاکید بر اینکه این طرح از مهرماه آغاز خواهد شد، گفت: در این راستا با تعدادی از بانک‌ها وارد مذاکره شده‌ایم که از ابتدای ترم جاری با شارژ کارت‌های اعتباری دانشجویان و سود بسیار کم، خدمات الکترونیک دانشجویی را داشته باشیم که دانشجو با دریافت این کارت بتواند ثبت‌نامش را قطعی کند و بازپرداخت آن را ماهیانه به بانک داشته باشد.

پورعباس در پاسخ به اینکه چه نوع خدماتی در این کارت الکترونیک اعتباری قابل ارائه است، بیان کرد: نحوه عملکرد به این صورت خواهد بود که صندوق رفاه دانشجویان کارت‌های اعتباری دانشجویان را شارژ می‌کند، از طرفی این مبلغ در بانک به‌صورت سپرده ذخیره می‌شود و دانشجو تا دو برابر اعتبار کارت می‌تواند از خدماتی مانند پرداخت شهریه، خدمات رفاهی، تغذیه و موضوعات مختلف بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از بانک‌ها برای همکاری در این طرح با دانشگاه آزاد اسلامی تمایل دارند، چراکه دانشجو تمام فعالیت‌هایش را با دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق وجه مالی است، در آن بانک نگهداری می‌کند و ما برای اینکه در این راستا به دانشجویان کمک کرده باشیم، قید کرده‌ایم که چون این مبالغ چندماه در اختیار بانک‌ها هستند در مقابل سود بازپرداخت تسهیلات را تا دو درصد تعیین کنند تا دانشجو رفاه بیشتری داشته باشد.

تعدیل نیرو، تعطیلی واحد و کاهش حقوق در دانشگاه آزاد نداریم

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های تحول در این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی را با سه قید به سمت و سوی جدید پیش می‌بریم. هیچ نیرویی اخراج نمی‌شود، هیج واحدی تعطیل نمی‌شود، حقوق هیچ نیرویی هم کاهش نخواهد یافت.

دکتر عبدالرسول پورعباس گفت: ما یک دوره گذار برای دانشگاه آزاد اسلامی تعریف کرده‌ایم که مانند دوره درمان است، کسی که بیمار می‌شود باید از او مراقبت کرد و هر چیزی را نمی‌تواند مصرف کند اما بعد از آن که سلامتی را کسب کرد آزاد است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در حال حاضر دوره درمان را سپری می‌کند. در این دوره به طور طبیعی باید دانشگاه را آماده ریل‌گذاری‌های جدید کنیم و قطار را به آرامی وارد آن کنیم.

معاون توسعه مدیریت ومنابع دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی را با سه قید به سمت و سوی جدید پیش می‌بریم. قید اول هیچ نیرویی اخراج نمی‌شود، قید دوم هیچ واحدی تعطیل نمی‌شود و قید سوم اینکه حقوقی هیچکدام از کارکنان دانشگاه آزاد کاهش نمی‌یابد.

پور عباس در پایان گفت: این سه قید را الگوی حرکت قرار داده‌ایم و با تدابیری که شکل می‌گیرد و با افزایش درآمدهای دانشگاه، در مسیر ترمیم هم گام‌هایی برخواهیم داشت.

کد خبر: 958127

وب گردی

وب گردی