رتبه 5 ریاضی: رمز موفقیتم مطالعه مداوم و مستمر بود

رتبه 5 گروه ریاضی  کنکور 96 گفت :  بزرگترین رمز موفقیت ام قطعا لطف خدا  و حمایت های خانواده، تلاش مداوم و مطالعه مستمر بود و کسانی که به دنبال کسب رتبه خوب در کنکور سال آینده هستند باید با تلاش مداوم از همین الان شروع کنند.

سعید نعیمی رتبه 5 گروه ریاضی کنکور 96 ،دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه هایش در کنکور و رموز موفقیت اش گفت: داوطلبان سعی کنند در هفته آخر اگر درس می خوانند بصورت مطالعه باشد و تست نزنند مخصوصا در آزمون های شبیه ساز و هفته آخر را اختصاص دهند به مرور کلی حفظیات و فرمول های شیمی و لغات زبان و تازیخ ادبیات و اگر تا این لحظه خوابشان را تنظیم نکرده اند حتما این کار را انجام دهند که صبح روز آزمون راحت بیدار شده و در هفته آخر ساعت خواب را طوری تنظیم کنند که بدنشان عادت کند چون شب کنکور معمولا داوطلبان سخت خوابشان می برد.

کنکور 96 افزود: در دبیرستان علامه حلی 9 تهران تحصیل کردم و از کلاس کنکور استفاده نکردم و میزان مطالعه ام در روزهایی که کلاس می رفتم 7 ساعت بود و در روزهای دیگر تا 12 ساعت در روز مطالعه داشتم و در روز کنکور پیشنهاد می کنم داوطلبان حتما یک یا دو شکلات همراه خود داشته باشند و به هیج وجه زمان درسی را به درس دیگر اختصاص ندهند مگر اینکه درسی تمام شود و وقت اضافه بیاورد و هر درسی زمان استاندار خودش را داشته باشد.

نعیمی در ادامه خاطر نشان کرد: بزرگترین رمز موفقیت ام قطعا لطف خدا و حمایت های خانواده و تلاش مداوم و مطالعه مستمر بود و کسانی که به دنبال کسب رتبه خوب در کنکور سال آینده هستند باید از همین الان شروع کنند و بدانند که در سایه تلاش مداوم و مستمر می توانند موفق به کسب رتبه برتر در کنکور شوند.

وی متذکر شد: آزمون های آزمایشی در طول سال قطعا نیاز است که دانش آموز بداند درس ها را چطور خوانده و در آن درس ها به تسلط رسیده است و برای بعد از عید هم فارغ از آزمون های آزمایشی نیاز است که دانش آموزان در ماه آخر در آزمون های جامع آزمایشی برای تثبیت شدن درس ها شرکت کنند که قطعا به تسلط در جلسه امتحان کمک خواهد کرد.

این دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه شریف تصریح کرد:اگر در آینده پیشنهادی برای تدریس و تحصیل در خارج از کشور داشته باشم هر گز نمی پذیرم و به تدریس و ادامه تحصیل در ایران می پردازم و به مردم وطنم خدمت می کنم.

سعید نعیمی درباره حذف کنکور تاکید کرد: اگر کنکور حذف شود امتحانات نهایی که برگزار می شود به هیچ عنوان صلاحیت این را ندارد که تعیین کنند چه دانش آموزی به کدام دانشگاه برود و در امتحانات نهایی یک تعداد از بچه ها معدل های خیلی بالا می آورند و برداشته شدن کنکور قطعا مفید است اما یک پروسه طولانی دارد و باید یک بلوغ آموزشی در کشور ایجاد شود و بتوانند دانش آموز را به جهت سوابق تحصیلی و استعدادها در نظر داشته باشند کاری که در کشورهای دیگر انجام می شود اما تا پنج سال آینده محال است کنکور برداشته شود چون روش دیگری برای گزینش وجود ندارد.

رتبه 5 گروه ریاضی کنکور 96 در پایان در توصیه به داوطلبان گفت: داوطلبان حتما شب کنکور خوب بخوابند و در روز کنکور صوت قرآن گوش دهند ،بخدا توکل کنند و استرس نداشته باشند.

خبرنگار:ندا فراهانی

کد خبر: 958140

وب گردی

وب گردی