له تسیه: داور ویدئویی کمک بزرگی به فوتبال است/ با VAR مدافعان دفاع می کنند، کشتی نمی‌گیرند

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال انگلستان به طور کامل موافق تکنولوژی در فوتبال است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، با سیستم کمک داور ویدیویی، تصمیمات زیادی در طول جام جهانی برگردانده شده‌اند. برای مثال داور بازی با کاستاریکا، یک پنالتی به سوی برزیل اعلام کرد اما بازبینی صحنه باعث شد متوجه شود نیمار دایو کرده و از این رو پنالتی گرفته نشد. متئو له تسیه اسطوره تک باشگاهی باشگاه ساوتهمپتون، به طور کل سیستم کمک داور ویدیویی را اتفاق خوبی می‌داند.

له تسیه که 48 پنالتی از 49 پنالتی دوران بازی خود را گل کرده، گفت: کمک داور ویدیویی تغییر بزرگی است. در واقع پنالتی‌های زیادی گرفته می‌شود که حس می‌کنم پس گرفته خواهد شد. مدافعان باید خود را با آن به سرعت تطبیق بدهند. آنها باید به شکلی صحیح دفاع کنند. شغل مدافع در زمان یارگیری با مهاجم در محوطه، باید با یک کشتی گیر متفاوت باشد. آنها سال‌هاست که در محوطه به خصوص زمان ضربات شروع مجدد خطا می‌کنند و می‌دانند داورها همیشه به اندازه کافی برای گرفتن تصمیماتی که سرنوشت بازی را تغییر می‌دهد، شجاع نیستند.

وی ادامه داد: مدافعان باید رویکرد خود را داخل محوطه جریمه عوض کنند. فکر می‌کنم هنوز این را به طور کامل متوجه نشده‌اند. البته فکر می‌کنم داوران هنوز به طور کامل با VAR کنار نیامده‌اند و فیفا کمی زود آن را در جام جهانی به کار گرفته است. من موافق سیستم هستم و این که در صورت موفقیت، سیستم‌های دیگری نیز به کار گرفته شود. تنها مشکل کنونی من این است که پیش از آن که درست در مورد آن صحبت شود، از آن استفاده شد. این سیستم می‌تواند حتی مفیدتر از این باشد.

606

کد خبر: 958169

وب گردی

وب گردی