نیاز به اعتبار 4هزار میلیارد تومانی برای تکمیل خدمات پایدار در مسکن‌های مهر

نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر، از اختصاص 4هزار میلیاردتومان اعتبار برای تکمیل خدمات پایدار در مسکن مهر خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده و دستوری که رئیس جمهور دادند، امیدواریم که تلکیف این منابع هفته آینده مشخص شود.

محمدرضا امیرکمالی نماینده تام‌الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در خصوص وضعیت خدمات‌رسانی به مسکن مهر اظهار کرد: تکمیل خدمات پایدار در بخش‌های مختلف خدمات زیربنایی آب، برق و فاضلاب در انتظار دریافت 4هزار میلیارد تومان منابع است. همچنین برای سال جاری حداقل بالغ بر 1000 میلیارد تومان منابع به منظور سرعت بخشیدن بیشتر به این خدمات بایستی در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد تا اینکه واحدهایی که نیاز به این خدمات دارند بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

امیرکمالی ادامه داد: در صورتی که این 1000 میلیارد تومان در اختیار ما قرار بگیرد، می توانیم هم خدمات پایدار ارائه دهیم و هم بعضی از پروژه‌هایی که نیاز به شبکه گذاری آب و برق و فاضلاب و یا نیاز به کنتورگذاری دارند، خدمات مورد نیاز آن‌ها تکمیل شود.

او تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شده و دستوری که رئیس جمهور دادند، امیدواریم که سازمان برنامه و بودجه بتواند این منابع را به موقع در اختیار ما قرار دهد تا اینکه ما بتوانیم خدمات مناسب را به مردم ارائه دهیم.

امیرکمالی در پاسخ به این سوال همکاری برای اجرای خدمات با وزارت مسکن به چه صورت است؟ گفت: ما در همین راستا همکاری تنگاتنگی با وزارت راه و شهرسازی داریم. بنابراین هم اکنون این دو وزارتخانه در انتظار منابع هستند تا بتوانند خدمات را تکمیل کنند و الان برای اجرا مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر تاکید کرد: با مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده، امیدواریم که هرچه سریعتر این منابع در اختیار ما قرار گیرد.

او تصریح کرد: به طور متوسط 300 هزار واحد مسکن مهر در کشوربه دلیل نبود منابع مالی به‌نحوی فاقد انشعاب در بخش های آب و برق و فاضلاب است و می توان گفت: بخشی دارای شبکه هستند و کنتور ندارند و بخشی هم کنتور دارند اما شبکه ندارند. همچنین 140 هزار واحد مسکونی هنوز تکمیل نشده است.

امیرکمالی، مجموع واحد مسکونی مسکن مهر غیر خود مالک را یک میلیون و 146 هزار واحد عنوان کرد و افزود: دولت بایستی برای آنها خدمات فراهم کند. در حال حاضر 300 هزار واحد نیاز به خدمات دارند و مابقی هم نیاز به خدمات پایدار دارند.

او تصریح کرد: برای خدمات پایدار نیاز به ساخت شبکه جمع آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب، پست‌های فشاری قوی و فوق توزیع است و 4هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. امیدواریم که تلکیف این منابع هفته آینده مشخص شود.

402

کد خبر: 958210

وب گردی

وب گردی