نقش اجتماعی بانوان نباید به کیان خانواده آسیب بزند

معاون فرهنگی-تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پی " اجرای طرح پرورش مدیران زن آینده توسط وزارت آموزش و پرورش" گفت: نقش های اجتماعی زنان نباید نقش های اصیل همسری و مادری بانوان که مدیریت خانواده و تربیت نسل است را تحت الشعاع قرار دهد.

به گزارش ایسکانیوز معاون فرهنگی-تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پی" اجرای طرح پرورش مدیران زن آینده توسط وزارت آموزش و پرورش" گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان عضوی از جامعه بزرگ دانش آموزی کشور و پیشتاز در الگوی تعالی دختران است،اجرای این امر (الگوی تعالی دختران)را مأموریت اصلی خود می داند.
وی گفت: طرح ها و برنامه هایی که باعث رشد و شکوفایی استعدادها، مهارت آموزی، تربیت و پرورش زنان ایران اسلامی می شود و پاسخگو به نیازهای جامعه است، بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری(دامت برکاته)، با توجه به ضرورت تبیین الگوی سوم«زنِ نه شرقی، نه غربی» در اجرای طرح هایی از این دست، توجه به ویژگی ها، نقش ها و رسالت زنان با توجه به آموزه های دین مبین اسلام به عنوان نسخه اصیل زن مسلمان در مقابل سایر مکاتب ضروری است.
ملکی گفت: پرداختن به نقش های اجتماعی زنان نباید نقش های اصیل همسری و مادری بانوان که مدیریت خانواده و تربیت نسل است را تحت الشعاع قرار دهد و یا باعث تغییر جایگاه این نقش ها با هم شوند و بنیان خانواده را متزلزل کند.
وی گفت: قطعاً در حوزه فعالیت های اجتماعی زنان، بخش هایی وجود دارد که حضورشان در آن، هم لازم و ضروی است و هم تعهد آوراست.
معاون فرهنگی-تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت:عرصه معلمی و یا بعضی از عرصه های خاص خدمات ویژه مثلاً در حوزه پزشکی، از جمله موارد خاصی است که حقیقتاً حضور زنان لازم است و به تبع این حضور، ملازم با تعهدهایی است. خیلی اوقات زنان برای انجام تعهدات اداری شان، ناچار می شوند که بسیاری از تعهدات خانوادگی خود را زیرپا گذارند. لذا باید با مدیریت صحیح فعالیت های اجتماعی تعهدآور، در طرح هایی این چنینی طوری عمل کرد که از یک سو، نقش های پایه ای زنان دچار آسیب و مشکل نشود و کیان خانواده از خطر مصون بماند و از سویی دیگر الگوی زن مسلمان جایگاه خویش را در بین گفتمان های رقیب باز کند.

700

کد خبر: 958267

وب گردی

وب گردی