گلایه های استاندار همدان از بانک مرکزی

استاندار همدان با ابراز گلایه از بانک مرکزی، گفت: بانک مرکزی در راستای تأکیدات رئیس جمهور در ارتباط با تولید قدم برنمی‌دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدناصر نیک‌بخت یک‌شنبه 3 تیرماه در کاگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان، با بیان اینکه در شرایطی که امروز باید اشتغال ایجاد کنیم، بانک مرکزی موجب تعطیلی شرکت کیان‌کرد شده است، اظهار کرد: دادگاه شرکت کیان‌‎کرد را از لیست سیاه بانک مرکزی خارج کرده است اما اگر کیان‌کرد با 271 کارگر تعطیل شود بانک مرکزی چه جوابی دارد؟

وی با اشاره به اینکه بانک صنعت و معدن یکی از بانک‌هایی است که کمتر و شاید اصلاً با آن چالش نداریم، افزود: بانک صنعت و معدن با طرح‌هایی همچون دژپل آرین و فاران‌شیمی موافقت کرده و مشکل شرکت کیان‌کرد را با وجود اینکه بانک مرکزی هنوز نامه‌ای نداده بود، حل کرد.

نیک‌بخت با بیان اینکه مدیرعامل بانک صنعت و معدن از استان خواسته است تا طرح بزرگی را به این بانک معرفی کنیم، یادآور شد: این بانک تسهیلات ارزی 1000 میلیارد تومانی شرکت پتروشیمی ابن‌سینا را به تنهایی متقبل شد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سرمایه‌گذاری بدون حمایت بانک نمی‌تواند موفق شود، بیان کرد: بانک صنعت و معدن به خوبی این موضوع را می‌داند و اقتصاد مقاومتی را جزء وظایف خود دانسته و تا امروز نهایت همکاری را کرده است.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری 2 رویداد بین‌المللی «همدان 2018» در استان، به مدیرعامل بانک صنعت و معدن پیشنهاد داد اسپانسر همدان در برگزاری این رویدادها شود و افزود: بانک ملی اسپانسر «تبریز 2018» شده است.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی دو طرح کشتارگاه صنعتی طیور و فرنچ‌فرایز را معطل کرده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مدیران بانک کشاورزی مرکز همواره ما را کمک می‌کنند اما در استان این‌گونه نیست.

نیک‌بخت از بانک کشاورزی خواست تا پرونده کشتارگاه صنعتی طیور و طرح فرنچ‌فرایز سیب‌زمینی را به صورت ضرب‌الاجلی رسیدگی کند، ادامه داد: کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان رزن با 9 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 250 نفر اشتغالزایی و طرح فرنچ‌فرایز سیب‌زمینی با 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی 110 نفری در بانک کشاورزی معطل مانده و این بانک باید به صورت ضرب‌الاجل به آن رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه بانک کشاورزی یکی از بانک‌های خوب کشور است و این طرح‌ها نباید معطل شود، خاطرنشان کرد: مشکلات استان را همیشه باید به طور مستقیم با تهران حل کنیم.

900

کد خبر: 958274

وب گردی

وب گردی