نشریه آرژانتینی: ایران و پرتغال اهداف بلند پروازانه دارند

یک نشریه آرژانتینی به دیدار امشب (دوشنبه) تیم ملی ایران مقابل پرتغال پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، سایت «diariojornada.com» آرژانتین نوشت: تیم ملی فوتبال پرتغال سعی خواهد کرد از قدرت گلزنی ستاره خاص خود یعنی کریستیانو رونالدو همچنان بهره ببرد و مقابل ایرانی که به دنبال اولین حضورش در مرحله حذفی جام جهانی است، جواز حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌ها را کسب کند. کریستیانو تا کنون مقابل تیم‌های اسپانیا و مراکش چهار گل به ثمر رسانده است و امشب نیز به دنبال ادامه روند گلزنی خود مقابل ایران خواهد بود.

این بازی امشب (دوشنبه - 22:30 به وقت تهران) در ورزشگاه موردوویا آره‌نا واقع در شهر سارانسک برگزار خواهد شد و انریکه کاسرس پاراگوئه‌ای نیز قضاوتش را برعهده خواهد داشت. در گروه B جام جهانی 2018، اسپانیا و پرتغال چهار امتیازی هستند و از ایران یک امتیاز بیشتر دارند، تیمی که مقابل پرتغال یا برای همه چیز و یا هیچ چیز خواهد جنگید و در نهایت مراکش هم بدون امتیاز پرونده‌‌اش در این رقابت‌ها بسته شده است.

هر دو تیم اهدافی بلندپروازانه برای گذر از مرحله گروهی دارند، از این‌رو هم پرتغال و هم ایران در کنار نتیجه بازی خود، چشم به نتیجه بازی همزمان اسپانیا و مراکش هم دارند. ایران برای صعود به دور بعد نیاز به برد دارد و در صورت برد، صعودش به‌عنوان تیم اول یا تیم دوم گروه بسته به نتیجه بازی همزمان اسپانیا و مراکش دارد.

فرناندو سانتوس برای این بازی تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد و تمامی بازیکنانش به موقع ریکاوری کرده‌اند، اما مهمترین لحظات این بازی از کریستیانو رونالدو عبور خواهد کرد، تأثیرگذارترین بازیکن جام جهانی 2018. فوق‌ستاره رئال مادرید که با به ثمر رساندن چهار گل، اصلی‌ترین دلیل است تا پرتغال همچنان شانس صعود به دور بعد را داشته باشد، آن هم در شرایطی که در جام جهانی 2014 این تیم نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. این مهاجم 33 ساله در تساوی 3 - 3 پرتغال مقابل اسپانیا هت‌تریک کرد و در برتری یک بر صفر برابر مراکش تنها گل تیمش را به ثمر رساند.

ایران هم در حالی مقابل قهرمان کنونی اروپا قرار می‌گیرد که هنوز شانس صعود به مرحله حذفی را دارد، اما برای رسیدن به این مهم نیاز به دفاعی مستحکم، فشار گروهی به حریف، بستن خطوط و استحکام در خط میانی برای مهار کریستیانو رونالدو دارد و سعی کند از هر یک از اشتباهات بازیکنان پرتغال نهایت استفاده را ببرد که این فرصت ترتیب ضدحمله را به آنها می‌دهد.

کارلوس کی‌روش ممکن است در این بازی همان ترکیبی را راهی میدان کند که چهارشنبه گذشته با نتیجه یک بر صفر مغلوب اسپانیا شدند. با این شرایط علیرضا جهانبخش، بهترین گلزن فصل اخیر اردویژه هلند در این دیدار هم نیمکت‌نشین خواهد بود.

ترکیب احتمالی ایران: علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، کریم انصاری‌فرد، پژمان منتظری، سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی، وحید امیری، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی و سردار آزمون.

ترکیب احتمالی پرتغال: روی پاتریسیو، سدریک سوارس، په‌په، ژوزه فونته، رافائل گوئریرو، برناردو سیلوا، ویلیام کاروالیو، ژوائو موتینیو، ژوائو ماریو، گونزالو گوئدس و کریستیانو رونالدو.

606

کد خبر: 958393

وب گردی

وب گردی