اسد: سوریه در مسیر بازسازی است

رییس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه N.T.V روسیه با اشاره به توان کشورش برای بازسازی خاطرنشان کرد کشورهای غربی اراده ای برای مشارکت در بازسازی سوریه ندارند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز،رییس جمهور روسیه در گفتگو با شبکه روسی N.T.V با تاکید بر ادامه روند مبارزه با تروریسم تا برقراری صلح و ثبات اعلام کرد کشورش روند بازسازی را به خوبی طی خواهد کرد.

بشار اسد گفت: "هنوز درگیر جنگیم اما برای بازسازی کشور قدرت لازمه را داریم و به آن ایمان داریم." وی با ذکر این نکته که غربی ها نمی خواهند در بازسازی سوریه مشارکت کنند، با تاکید بر این که سوریه از سال 2013 هیچگونه سلاح شیمیایی نداشته و ندارد، اتهامات وارده از جانب غربی ها مبنی بر حمله شیمیایی ارتش به مخالفان را محملی برای دخالت مستقیم نظامی آنها برشمرد.

رییس جمهور سوریه با ذکر این نکته که حضور نظامی روسیه در سوریه منجر به ارتقاء موازنه جهانی می شود، اضافه کرد: "در رابطه با حضور نظامی روسیه در سوریه ذکر دو نکته الزامی است؛ اول: هر دو در جبهه مبارزه با تروریسم و تلاش برای پیروزی سوریه هستیم. دوم: روسیه خلاء پیش آمده پس از فروپاشی اتحاد جماهیری شوروی سابق را برای موازنه قدرت در عرصه جهانی پر می کند."

بشار اسد در پایان با اشاره به این که روند اصلاحات در سوریه تنها به خواست مستقیم مردم سوریه ممکن است برگزاری رفراندوم را منوط به خواست و اراده ملی مردم سوریه دانست.

کد خبر: 958394

وب گردی

وب گردی