آشنایی  با آداب «امر به معروف و نهی از منکر» در یک کتاب

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» ترجمه مبحث امر به معروف و نهی از منکر کتاب فقه‏ الصادق (ع) نوشته آیت ‏الله‏ محمد صادق روحانی منتشر شد.  

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «امر به معروف و نهی از منکر»، تحقیقی ارزشمند درباره اهمیت امر به معروف و جایگاه نهی از منکر در فقه شیعه است.

در این کتاب آیت ‏الله روحانی، شاگرد آیت الله العظمی خویی و از علمای حوزه علمیه قم، به بحث درباره اهمیت و وجوب شرایط امر به معروف و نهی از منکر در در فرهنگ شیعی پرداخته است.

نویسنده در این کتاب، احکام و آداب شرعی و فقهی این فریضه واجب را به صورت مُستند، تبیین کرده و دیدگاه‏ های عالمان بزرگ شیعه، از آغاز تا عصر حاضر، را نیز در تبیین و توضیح این فریضه الهی مورد استفاده قرار داده است.

اصل این بحث در فصل چهارم جلد نوزدهم کتاب ارزشمند و تحقیقی «فقه‏ الصادق (ع)» این استاد حوزه آمده است که به زبان عربی به رشته تحریر در آمده است و برای استفاده مخاطبان فارسی ‏زبان ترجمه شده است.

کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در سه فصل ادله وجوب امر به معروف و نهی از منکر ، مسائل مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‏ شود. و مباحثی تکمیلی مرتبط می ‏آید مانند ثبوت منصب حکومت برای مجتهد، مزاحمت مجتهدان نسبت به یکدیگر، جواز اقامه حدود برای حاکم شرع، امر به معروف و نهی از منکر خانواده، اخذ اُجرت در امر به معروف، وظیفه مصلح در قبال جامعه و... تهیه و تنظیم شده است.

چاپ اول کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در 196 صفحه، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 3000 تومان از سوی انتشارات مهر امیرالمومنین (ع) قم منتشر شده است.

502

کد خبر: 958395

وب گردی

وب گردی