پایان فعالیت ایران در نمایشگاه کتاب سئول

نمایشگاه کتاب سئول عصر روز گذشته سوم تیرماه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت‌های غرفه ایران پس از 5 روز در نمایشگاه کتاب سئول خاتمه یافت.

این نمایشگاه از۳۰ خرداد تا ۳ تیرماه در محل نمایشگاهی «کوئکس» برپا شد. جمهوری اسلامی ایران بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین نمایشگاه سئول و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این نمایشگاه حضور داشت.

در این رویداد فرهنگی کتاب‌هایی در حوزه ایران‌شناسی، ادبیات معاصر، کودک و نوجوان، هنر و دین را در غرفه‌ای به مساحت 18 مترمربع در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

امسال مهمان ویژه نمایشگاه جمهوری چک بود و علاوه بر ایران 31 کشور و 480 شرکت انتشاراتی از کره جنوبی در نمایشگاه حضور داشتند.

از جمله برنامه‌هایی که در محل غرفه ایران اجرا شد، می توان به امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک با کره جنوبی و تایوان، رونمایی از 3 عنوان کتاب ایرانی که به زبان کره‌ای چاپ و منتشر شده، معرفی طرح بورسیه برای ناشران نویسندگان و مترجمان فعال در حوزه کتاب‌های فارسی و معرفی طرح «گرنت»، دعوت از ناشران خارجی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی ظرفیت‌های چاپ و نشر ایران اشاره کرد.

502

کد خبر: 958399

وب گردی

وب گردی