"معامله قرن" نتیجه خیانت برخی کشورهای عربی

شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که تضییع حقوق فلسطینیان از سوی آمریکا، نتیجه خیانت برخی کشورهای عربی است.

به گزارش ایسکانیوز، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه اعلام کردچیزی که به عنوان "معامله قرن" قدس را هدف قرار داده است نتیجه خیانت‌های برخی کشور‌های عربی است.

بنا بر گزارش این شبکه خبری، چشم‌ها به نتایج احتمالی نشست مسئولان آمریکا در سفر خود به برخی کشور‌های عربی که با هدف زمینه‌سازی برای توافقنامه موسوم به معامله قرن صورت می‌گیرد، دوخته شده است. این در حالی است که این معامله در سطح بین‌الملل با مشارکت فعال کشور‌ها همراه نبوده است و با اعتراضات گسترده ملت فلسطین به این معامله شوم مواجه شده است.

خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه در گزارشی اعلام کرد: با توجه به تحولات سیاسی و میدانی که اکثر کشور‌های عربی با آن مواجه هستند، برخی کشور‌های عربی، قدس را دو دستی به دشمن صهیونیست تقدیم کردند. ششم دسامبر گذشته دولت آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیلی معرفی کرد اما این اقدام آمریکا با سکوت مرگبار کشور‌های عربی همراه بود.

او افزود: در حال حاضر مشاوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به کشور‌های عربی سفر می‌کنند تا زیرساخت‌های معامله قرن را مستحکم‌تر کنند.

آخرین موردی که از این معامله در روزنامه صهیونیستی هاآرتص درز کرد این بود که این معامله شامل ایجاد کشوری ناقص به عنوان فلسطین است؛ به طوری که با خروج اسرائیل از چهار تا پنج روستا در شرق شهر اشغالی قدس و شمال آن تشکیل خواهد شد. یکی از این روستا‌ها پایتخت کشور فلسطین خواهد شد.

این در حالی است که شهرک قدیمی قدس و مسجد الاقصی همچنان در اختیار اشغالگران خواهد ماند. همچنین هیچ اتفاقی برای شهرک‌های اسرائیلی نخواهد افتاد. این اقدامات ظاهرا برای کشور‌های عربی که روابط خود را با دشمن اسرائیلی را عادی می‌کنند آسان است، اما طرح‌های آمریکا همواره ضد ایران خواهد بود زیرا ایران در کنار ملت‌های منطقه می‌ایستد و قدس را به عنوان مهمترین مساله می‌داند.

این خبرنگار اضافه کرد: در اینجا سئوالی مطرح می‌شود و آن این که آیا آمریکا و رژیم اسرائیل که ساخته و پرداخته آن است با حمایت بین‌المللی از این معامله مواجه خواهند شد؟ و با سوء استفاده از عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشور‌های عربی که به طور بی‌سابقه در جریان است اجرای این معامله را آغاز خواهند کرد؟

شبکه الاخباریه سوریه، نقشه شوم آمریکا برای فلسطین را نتیجه خیانت برخی کشورهای عربی منطقه و «سکوت مرگبار» آنان دانست.

کد خبر: 958431

وب گردی

وب گردی