رسانه ها  زمینه ساز روابط دولت ها و ملت‌ها هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با عبدالحمید کاشه مدیرعامل خبرگزاری الجزایر با تاکید بر نقش رسانه ها در گسترش روابط میان کشورها گفت: رسانه ها فرصت های تازه ای برای روابط دولت ها و ملت ها می سازند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در دیدار با با مدیرعامل خبرگزاری الجزایر گفت: روابط دو کشور ایران و الجزایر روابط مناسبی است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف سیاسی و ... مبادلات خوبی بین دو کشور برقرار شده است.

وی افزود: مواضع سیاسی مشترک دو کشور در جوامع بین المللی نیز رو به تکامل و گسترش است و هفته های فرهنگی دو کشور که برگزار می شود نشان از روابط خوب میان ایران و الجزایر دارد.

صالحی با اشاره به ارتباطات رسانه ای میان دو خبرگزاری ایرنا و الجزایر گفت: رسانه ها فرصت های تازه ای برای شناخت دو ملت از یکدیگر ایجاد می کنند و امیدوارم در این سفر نیز فرصت های رسانه ای خوبی برای دو کشور به وجود بیاید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: موضوعات رسانه ای دو کشور در معرض دو خطر جدی است. رسانه های قدرت های جهانی می خواهند با منافع خود افکار عمومی در جهان را هدایت کنند. رسانه های غیر رسمی و شبکه های اجتماعی نیز تهدید دیگری است که گرچه فرصت هایی برای خبر و اطلاع رسانی ایجاد می کنند اما در عین حال می توانند تهدیدهایی نیز به وجود بیاورند.

وی در عین حال تصریح کرد: باید بررسی کرد که رسانه های ملی دو کشور چگونه می توانند در مقابل این تهدیدها تجربیات یکدیگر را به اشتراک بگذارند. تبادل این تجربیات و ایجاد ارتباطات و تعاملات خبری فرصتی را پدید می آورد که رسانه های ملی کشورها در مقابل این تهدیدها مصونیت پیدا کنند.

صالحی با اشاره به ظرفیت های رسانه ای در شناسایی و معرفی فرهنگ و هنر کشورها گفت: تحول، نشاط و فعالیت های همه جانبه ای در فضای فرهنگی و هنری در ایران وجود دارد و رسانه های دو کشور می توانند فرهنگ عام و تخصصی دو ملت را از قبیل سینما، نشر، هنرهای موسیقی، نقاشی، خوشنویسی و ... به یکدیگر انتقال دهند.

وی ادامه داد: رسانه های دو کشور در گفت و گو ها و تبادلات دینی و فعالیت های علمی و آموزشی دو کشور نیز می توانند نقش به سزایی داشته باشند و در این زمینه می توان به همکاری های مشترک رسید.

صالحی با اشاره به فعالیت های رسانه ای خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و معاونت امور مطبوعاتی افزود: رسانه ها می توانند چشم انداز خوبی در ارتباطات و تعاملات دو کشور خلق کنند که گاهی سیاستمداران نیز نمی توانند آن را ایجاد کنند.

در ادامه این دیدار عبدالحمید کاشه مدیرعامل خبرگزاری الجزایر ضمن ارائه گزارشی از سفر خود به ایران گفت: اطلاعات زیادی درباره مسائل خبری در ایران کسب کرده ام و امیدوارم همکاری های رسانه ای مناسبی میان دو خبرگزاری ایجاد شود.

وی افزود: ما در الجزایر با چالش های رسانه ای برخوردار هستیم که هجمه های رسانه های غربی یکی از این چالش ها است. این هجمه ها فرصتی شد تا با خبرگزاری ایرنا دیدار داشته باشیم و سعی کنیم از تجارب آن در رسانه های خود استفاده کنیم.

در بخشی از این دیدار سیدضیاء هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرانا ضمن اشاره به برخی فعالیت های مشترک این خبرگزاری با خبرگزاری الجزایر گفت: در حوزه چند رسانه ای و پژوهشی همکاری های مشترکی بین دو خبرگزاری برقرار شده است.

وی افزود: همکاری های دوستانه و برادرانه ای میان دو خبرگزاری ایجاد شده است.

محمد سلطانی فر معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار با تاکید بر نقش رسانه ها بر کاهش فاصله جغرافیایی گفت: امروز رسانه ها جهانی شده اند و با صفر شدن زمان و مکان، رسانه ها می توانند در فضای جهانی شدن نقش به سزایی ایفا کنند.

وی افزود: ایران دارای ٥ هزار روزنامه مکتوب و ٣ هزار پایگاه اطلاع رسانی است که در فضای مجازی فعالیت می کنند و سعی کرده ایم رسانه های فضای مجازی را شناسنامه دار کنیم.

سلطانی فر تاکید کرد: دنیای رسانه مکتوب به سمت فضای مجازی در حال پیش روی است و ما باید در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشیم.

502

کد خبر: 958464

وب گردی

وب گردی