دیدار روسای دانشگاه‌های سوریه با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

نشست رؤسای دانشگاه‌های سوریه با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هئیتی متشکل از ۲۲ تن از استادان و رؤسای دانشگاه های کشور سوریه با حضور در دانشگاه مذاهب اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری به گفت‌وگو پرداختند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان این که دانشگاه مذاهب اسلامی بیش از دو دهه است که توسط مقام معظم رهبری تأسیس شده، گفت: بیش از ۱۵۰ دانشجوی خارجی از مذاهب مختلف در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت این دانشگاه در ۴ استان کشور، از فعال شدن ۴واحد دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام مختاری تفکرات افراطی و تکفیری را از مصایب جهان اسلام دانست و افزود: تفکرات افراطی و تکفیری و قرائت‌های نادرست از کتب دینی و سنت باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در جهان شده است.

وی مقابله با افراطی‌گری، هدایت و تنویر افکار جامعه و معرفی اسلام ناب نبوی (ص) را اهداف تاسیس این دانشگاه دانست و گفت: گفتمان ما در دانشگاه مذاهب اسلامی گفتمان تقریب است.

مختاری با اشاره به تأسیس دانشگاه‌هایی با مدل دانشگاه مذاهب اسلامی در کشورهای اسلامی، گفت: حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق اخیرا پیشنهاد تاسیس چنین دانشگاهی را در بغداد داده است. همچنین حیدرالعبادی به ضرورت وجود دانشگاه مذاهب اسلامی برای ایجاد همدلی بین تمام مذاهب و ادیان اشاره کرده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه گفت: در سفری که به سوریه داشتیم به ملاقات بشار اسد رفتیم. ایشان به وزیر اوقاف خود دستور تأسیس چنین دانشگاهی با همین مدل را در سوریه صادر کرد.

وی با اشاره به جزئیات سفر به سوریه، گفت: بشار اسد با تأکید بر مبارزه با افراطی‌گری با کار علمی گفت که بیش از هر زمان دیگری نیاز به کار علمی برای جوانان سوریه داریم.

حجت‌الاسلام مختاری به وظیفه دانشگاهیان در قبال مظلومیت مسلمانان در جهان اشاره کرد و گفت: علما در جوامع اسلامی باید تفسیر درست از اسلام که باعث رستگاری انسان می‌شود را به افکار عمومی و اقشار مردم ارائه دهند.

گفتنی است این هیأت از طرف دفتر مقام معظم رهبری در سوریه به ایران سفر کرده اند و حضور در دانشگاه تهران، دانشگاه پزشکی امام رضا علیه‌السلام از برنامه بعدی این هیأت سوری در ایران خواهد بود.

کد خبر: 958479

وب گردی

وب گردی