رتبه 8 ریاضی: داوطلبان بر اساس ترتیب دفترچه به سوالات پاسخ دهند

رتبه 8 گروه ریاضی کنکور 96 گفت: داوطلبان باید زمان پاسخگویی به سوالات را بر حسب میزان مهارت و توانایی های خود تنظیم کنند، ممکن است یک فرد در یک درس قوی باشد و در پاسخ گویی به سوالات آن درس، زمان کمتری نیاز داشته باشد و وقت باقی مانده را در دروسی صرف کنند که ضعیف تر هستند.

محمد حسین زارعی اردستانی رتبه 8 گروه ریاضی کنکور 96 در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در هفته آخر کنکور چند مبحث درسی باقی مانده بود و من مشغول مطالعه بودم، وضعیت آن طور نبود که بگویم در روزهای آخر دروس خوانده شده را مرور می کردم. من در مدت زمان کوتاهی که تا آزمون سال گذشته باقی مانده بود تصور نمی کردم در آخر هفته، اتقاق خاصی رخ می دهد.

وی ادامه داد: شب پیش از آزمون بدون اینکه استرس خاصی داشته باشم و به این موضوع فکر کنم که عملکردم در روز آزمون چگونه خواهد بود، استراحت کردم. به طور کلی زیاد فکرم را درگیر این موضوع نکرده بودم که قرار است اتفاق خاصی رخ دهد.

رتبه 8 گروه ریاضی کنکور 96 گفت: به اعتقاد من داوطلبان نباید پیش از جلسه آزمون به اتفاقاتی که ممکن است در جلسه آزمون یا پس از آن رخ دهد، فکر کنند. باید به خودشان و تلاششان ایمان داشته باشند، لازم نیست که در روزهای باقی مانده کار خاصی انجام دهند.

وی اضافه کرد: از جمله مواردی که معمولا در آزمون سراسری منجر به استرس داوطلبان می شود و در آزمون آزمایشی وجود ندارد، می توان به اعلانات بلندگوها اشاره کرد. زمانی که دستورالعمل های مختلف را در بلندگوها اعلام می کنند، ناخودآگاه داوطلبان دچار استرس و اضطراب می شوند. همچنین دفترچه بسته بندی شده مقابل داوطلب وجود دارد اما تا زمان اعلام شده نمی تواند آن را بردارد. به طور کلی نظمی که در جلسه کنکور وجود دارد طبیعتا باعث ایجاد استرس خواهد شد.

زارعی اردستانی بیان کرد: به اعتقاد من اگر داوطلبان واقعا می دانند در یک درس قوی و در درسی دیگر ضعیف هستند، می توانند بر اساس این اولویت به سوالات پاسخ دهند، اما اگر در این زمینه دچار شک و تردید هستند، بهتر است بر اساس ترتیب دفترچه به سوالات پاسخ دهند. دفترچه سوالات بر اساس استانداردها و به صورت حساب شده چیده شده است و توصیه می شود داوطلبان بر این اساس پیش بروند.

وی افزود: داوطلبان باید زمان پاسخگویی به سوالات را بر حسب میزان مهارت و توانایی های خود تنظیم کنند، ممکن است یک فرد در یک درس قوی باشد و در پاسخ گویی به سوالات آن درس، زمان کمتری نیاز داشته باشد و وقت باقی مانده را در دروسی صرف کنند که ضعیف تر هستند.

رتبه 8 گروه ریاضی کنکور 96 با اشاره به میانگین مطالعه دروس در ایام خاص گفت: مدرسه ای که در آن تحصیل می کردم در ایام عید برای ما اردو برگزار کرده بود و من در طول این مدت، حدود 8 ساعت در روز مطالعه می کردم اما پس از آن حدود 6 ساعت مفید در طول روز مطالعه می کردم در 2-3 هفته باقی مانده تا کنکور نیز حدود 7 تا 10 ساعت در روز مطالعه می کردم.

وی اظهار کرد: رمز موفقیت من در درجه اول توکل به خدا بود، همچنین والدینم حامی اصلی من بوده و شرایط خوبی را در خانه برایم مهیا کرده بودند. من نیز در طول سال تلاش کرده بودم، معلمان مدرسه نیز در راستای موفقیت من نقش مهمی را ایفا کردند. کادر مدرسه ما از لحاظ علمی مناسب بود، من احساس کردم لازم نیست از کلاس های کنکور استفاده کنم.

زارعی اردستانی در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من در صورتی که فردی در یک درس دچار مشکل است و نمی تواند با استاد مربوطه ارتباط برقرار کند، می توانند از کلاس های کنکور استفاده کنند اما در غیر این صورت، لزومی ندارد از کلاس کنکور استفاده کنند.

201

کد خبر: 958482

وب گردی

وب گردی