مولاوردی: کلاس های گران تابستانی  با جیب مردم همخوانی ندارد

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت : باید بتوانیم برنامه هایی بدون تحمیل هزینه سنگین برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان به خانواده ارائه دهیم و در برنامه ریزی ها یی که برای پر کردن ایام بیکاری و تعطیلات جوانان می شود باید مباحث اخلاقی کلاس ها را مورد توجه قرار بگیرد.

در حاشیه نشست نشاط اجتماعی که در وزارت کشور برگزار شد شهیندخت مولاوردی در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز در مورداینکه چگونه اوقات فراغتش را می گذراند گفت: با اینکه وقت زیادی را برای سپری کردن به عنوان ساعات فراغت ندارم اما در اوقات فراغت فیلم می بینم یا در برنامه های خانوادگی شرکت می کنم.

دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، در مورد موضوعاتی که او را شاد می کند گفت: در واقع این روزها نمی توانم به راحتی شاد باشم اما باید تلاش کنیم امید افرادی را که بسیار نیازمند نشاط و شادی اجتماعی هستند را درجامعه ایجاد کنیم و در مجموع در نظر داشته باشیم ممکن است هر کدام از افراد به صورت فردی فرصت های زیادی برای نشاط داشته باشند ولی اینکه در جامعه بتوانیم امید و نشاط اجتماعی را ایجاد کنیم حتما باید در دستور کار جدی همه دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق زنان در مورد ایجاد نشاط برای زنان گفت: نشاط و شادی اجتماعی برای بانوان را معاونت زنان و خانواده پیگیری می کند و تا جایی که در جریان هستم دکتر باستانی هم پیگیری می کند و باید بحث برنامه ملی تاب آوری اجتماعی باید یک ضرورت اساسی باشد نه فقط برای زنان بلکه برای همه اعضای خانواده و شهروندان شادی و نشاط ایجاد کنیم.

وی گفت: کلیات برنامه های ملی سلامت و نشاط زنان و خانواده به تصویب رسیده است و مقدمات آن دردولت در حال فراهم شدن است و در حال حاضر مجموعه برنامه هایی با حمایت معاونت سازمان های مردم نهاد در حال انجام است ولی این برنامه ها برای ایجاد شادی در جامعه کافی نیست و به نظر می رسد هنوز باید این حمایت ها بیشتر ادامه داشته باشد.

معاون سابق امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در خصوص تفریح و نشاط برای کودکانی که پدرانشان اتباع خارجی هستند گفت: در دولت های 11 و 12 لایحه ای را در همین موضوع با همکاری وزارت رفاه آماده کردیم و در کمیسیون اجتماعی دولت نیز تصویب شد اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و از طرفی مجلس هم در این زمینه با مسئولان امنیتی اختلاف نظر دارد و این مسئولان بنا بر ملاحظاتی برای نهایی کردن لایحه هنوز موافقت نکرده و در حال بررسی هستند.

کلاس های گران تابستان با جیب مردم هم خوانی ندارد

مولاوردی در ارتباط با شهریه های کلان کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان گفت: از چندی پیش با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم به ایجاد زمینه مناسب برای دوران فراغت جوانان کشور ورود کنیم و برنامه های مناسب و در دسترسی را به مردم ارائه دهیم.

مولاوردی در ارتباط با شهریه های کلان کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان گفت: از چندی پیش با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم به ایجاد زمینه مناسب برای دوران فراغت جوانان کشور ورود کنیم

وی ادامه داد: تلاش کردیم با اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری که ذیل معاونت اجتماعی تعریف شده است و دارای ظزفیت های بالایی است برای مدیریت ارائه برنامه های ارزان قدم برداریم اما آنچه مسلم است ما درگیر مباحث گرانی کلاس های تفریحی و آموزشی برای ایام تعطیلات تابستان هستیم.

مولاوردی با اشاره به اینکه خودش 2 دختر دارد و از وضعیت مالی خانواده ها برای تامین هزینه های جانبی با خبر است گفت: باید توجه کرد آنچه که در حال حاضر برای کودکان و نوجوانان ما تعیین کننده است سواد حرکتی است .

شهیندخت مولاوردی افزود: جلساتی که در این زمینه در وزارت آموزش و پرورش تشکیل می شود ذهن ما را به سمت کلاس ها و آموزش ها و دوره های هزینه بر و سنگین می برد ولی اینکه ما بتوانیم برنامه هایی بدون تحمیل هزینه سنگین به خانواده ارائه دهیم و به معلمان و فرهنگیان آموزش های لازم را بدهیم تا آنها نیز به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی ،آموزش بدهند گام های موثری برداشته ایم و پس از آن به سراغ استفاده از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان می رویم .

مولاوردی گفت: کم تحرکی و بی تحرکی از عواملی است که گریبانگیر جوانان ما بخصوص دختران جوان و نوجوانان شده و این کم تحرکی عامل افسردگی آنها خواهد شد و حساسیت در مورد شاد بودن به حدی است که حتی باید نحوه پوشش جوانان را هم در بر بگیرد یعنی لباس هایشان به گونه ای باشد که عوارض بیماری های جسمانی و به عنوان مثال،باعث کمبود ویتامین c در آنها نشود.

زمانی در آموزش و پرورش برنامه هایی برگزار می شد که متاسفانه تعطیل شد

وی ادامه داد: رعایت و توجه به این نکات کوچک به نوعی می تواند هزینه های بالا و سنگین کلاس های ورزشی را جبران کند. زمانی در آموزش و پرورش برنامه هایی برگزار می شد که متاسفانه تعطیل شد به عنوان مثال استعداد و مهارت یابی دانش آموزان در یک یا دو رشته ورزشی از اقدامات خوبی بود که تعطیل شدن این برنامه ها،خانواده ها را برای پر کردن تعطیلات فرزندان با مشکل روبرو کرده است.

امنیت اخلاقی کلاس ها چقدر تضمین می شود؟

معاون ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: باید در ستاد عالی که برای ارتقای مهارت های تربیت بدنی و ورزشی تشکیل می شود برای دانش آموزان دوره ابتدایی این مباحث را مورد بررسی قرار دهیم.

وی در خصوص تضمین امنیت اخلاقی و اطمینان خاطر به خانواده در دوره هایی که در نهادها و دستگاه های دولتی مانند سراهای محله شهرداری برگزار می شود گفت: در برنامه ریزیهایی که برای پر کردن ایام بیکاری و تعطیلات جوانان می شود باید مباحث اخلاقی کلاس ها را مورد توجه قرار دهیم اما نمی توان در این خصوص به خانواده ها ضمانت خاصی را داد.

مولاوردی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه وزارت کشور به عنوان یک دستگاه مطالبه گر در خصوص تضمین مسائل اخلاقی چه اقداماتی را انجام خواهد داد گفت: شورای اجتماعی وزارت کشور باید در سند سیاستی اجرایی که باید در رابطه با نشاط اجتماعی تصویب کند حتما به این ملاحظات بپردازد و آنها را مد نظر قرار دهد و ما نیز تلاش خواهیم کرد در این سند ضمانت ها گنجانده شود.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 958491

وب گردی

وب گردی