عناصر مؤثر در ایجاد شرایط فعلی بازار ارز را رصد می‌کنیم

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:‌ عناصر پدیدآورنده شرایط ارزی مورد رصد ما هستند و به زودی اقدامات در این زمینه را اعلام می‌کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی مؤیدی خرم‌آبادی امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این ستاد چه اقداماتی را در راستای کنترل و مبارزه با بازار ثانویه یا بازار قاچاق ارز انجام داده است، گفت: آنچه در این حوزه به معنا و مفهوم قاچاق است ستاد به آن ورود پیدا می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ستاد در حال رصد است و عناصری که پدید آورنده این شرایط هستند مورد رصد ستاد قرار دارند.

او در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه این عناصر چه کسانی هستند، گفت: معرفی عناصر از نظر سازمان به مصلحت نیست اما آنچه مسلم است این است که افرادی در حال فعالیت هستند و ما هم ملزم به شناسایی و رصد هستیم و قطعا نتیجه این اقدامات را اعلام می‌کنیم.

* دشمن از فضاسازی روانی در اقتصاد استفاده می‌کند

مؤیدی خرم‌آبادی با بیان اینکه ما با شرایط جدیدی مواجه هستیم،‌گفت:‌در بررسی‌های انجام شده شرایط اقتصادی فعلی ما متاثر از عوامل اقتصادی نیست بلکه متاثر از عوامل روانی است و باید بدانیم دشمن تمام قد بر علیه نظام و مردم ما ایستاده و به جد از فضای مجازی و روانی استفاده می‌کند.

او اظهار داشت: به نظرم نقش رسانه‌ها در تلطیف کردن این فضا برجسته است و ما از رسانه‌ها انتظار داریم که به این بخش توجه و عنایت خاصی داشته باشند.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه به هر حال تحت تحریم‌ها قرار داریم، گفت: باید در این فضا بسیار هوشمندانه به مقابله بپردازیم.

* برنامه‌های مقابله به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده است

مؤیدی خرم‌آبادی اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور از زمانی که مباحث ارزی پیش آمد ستاد بر روی مبارزه با قاچاق در این بخش تمرکز کرده و با دستگاه‌های متولی هماهنگی‌های لازم انجام شده و برنامه‌هایی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در حوزه مذکور تکانه‌های ایجاد شده را کاهش دهیم.

او گفت:‌برنامه‌ها را به دستگاه‌های مقابله‌ای اعم از تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و گمرک ابلاغ کرده‌ایم و در حال رصد و نظارت هستیم.

* شاهد عملیات روانی سازمان‌یافته هستیم

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: لذا در این بخش ما به عنوان یک اولویت جدی کار را دنبال می‌کنیم البته نیازمند همکاری مردم هستیم.

مؤیدی خرم‌آبادی گفت:‌ما شاهد یک سازمان یافتگی در جدار مرز و بیرون مرز به منظور جنگ عملیاتی روانی هستیم در بعضی نقاط در کشورهای همجوار ما تیم‌های مخصوص عملیات روانی بر علیه نظام و بر علیه کشور ما طراحی شده و این روزها در حال ادامه دادن به فعالیت‌های خود هستند و طبیعی است ما متناسب با جنگ عملیات روانی باید به مقابله بپردازیم.

منبع: فارس

401

کد خبر: 958497

وب گردی

وب گردی