دکتر ولایتی: پیروزی مهم ملت عراق هزیمت گروه وحشی داعش بود

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ضمن ابراز خرسندی از پیروزی های محور مقاومت در عراق گفت: آخرین پیروزی مهم ملت عراق که پیروزی تاریخی بود، پیروزی بر گروه وحشی و ضد بشری داعش بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی در دیدار با فالح فیاض رئیس هیات بسیج مردمی و مشاور امنیت ملی عراق ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات عراقی در ایران اظهار داشت: من شما را به عنوان یک فرد پیشگام در مبارزات مردم عراق علیه دیکتاتوری رژیم صدام و اشغالگران عراق که راس آن ها آمریکا بوده است می شناسم و این توفیقات را به شما تبریک می گوییم.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی های محور مقاومت در عراق خاطر نشان کرد: آخرین پیروزی مهم ملت عراق که پیروزی تاریخی بود، پیروزی بر گروه وحشی و ضد بشری داعش بود.

در ادامه این دیدار فالح فیاض ضمن ابراز خوشحالی از این دیدار گفت: روابط عراق و جمهوری اسلامی ایران، بسیار گسترده و وسیع است و احساس می کنیم که در یک سنگر هستیم و چالش های مشترکی در مقابل خود داریم.

وی ادامه داد: رنج بزرگی که کشور عراق به آن دچار شد، سقوط بعضی از استان های این کشور توسط گروه تروریستی داعش بود.

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران و راس آن رهبر معظم انقلاب بسیار موثر و قابل تقدیر بود و در پیروزی نیروهای ارتش عراق و بسیج مردمی حشد الشعبی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

فالح فیاض تصریح کرد: در تاریخ مبارزات ملت عراق علیه دیکتاتوری صدام هم جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در پشتیبانی رزمندگان و مجاهدان عراقی داشتند.

رئیس هیات بسیج مردم عراق تاکید کرد: تمام تلاش های دشمنان برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و عراق به شکست انجامیده و همبستگی سرنوشت ساز و فعالیت های مشترکی که دو کشور داشتند در زمینه های گوناگون، قابل تقدیر و اهمیت است.

وی اذعان داشت: موضع دولت و ملت عراق در جهت پشتیبانی و حمایت از مواضع آزادی خواه ایران و همینطور در رابطه با مقابله با وابسته شدن کشور ها به بیگانگان قابل تقدیر است.

302

کد خبر: 958501

وب گردی

وب گردی