تمجید ناظر فنی کمیته بین‌المللی پارالمپیک از توسعه ورزش معلولان در ایران

ناظر فنی کمیته بین‌المللی پارالمپیک از توسعه ورزش معلولان در ایران تمجید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، عزام الزعبی، به عنوان ناظر فنی کمیته بین‌المللی پارالمپیک در بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی کشور وزنه برداری حضور دارد.

وی درخصوص حضورش در این مسابقات گفت: برای چهارمین بار به ایران سفر می کنم و رشد و توسعه ورزش معلولان ایران برایم کاملا محسوس است.

الزعبی افزود: ورزش معلولان ایران رشد و توسعه خود را با سرعت بسیار خوبی پیش می برد و یکی از بهترین کشورها در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در نخستین سفر برای آموزش داوران ایرانی به تهران آمدم، در دومین سفر برای آموزش مربیان آمدم و دو بار هم به عنوان ناظر فنی کمیته بین المللی پارالمپیک در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور به تهران آمده ام.

الزعبی با ابراز تشکر و قدردانی از دعوتش برای حضور در این رقابت ها تاکید کرد: یقین دارم که مسابقات امسال هم بخوبی برگزار می شود. نکته مهم و جالب توجه برای من اهمیت جمهوری اسلامی ایران به ورزش معلولان است و این موضوع در نحوه برگزاری مسابقات و حضور شایسته ورزشکاران این کشور در مسابقات بین المللی کاملا احساس می شود.

وی تاکید کرد: ورزشکاران معلول ایران نیز اهمیت زیادی برای فعالیت و کار خود قائل هستند و عملکرد آنان نشان می دهد که از تجربه ورزش افراد سالم نیز به خوبی بهره مند می شوند و تلفیق این دو می تواند به رشد بهتر ورزش معلولان ایران منجر شود.

الزعبی که اهل اردن است و مسئولیت فدراسیون وزنه برداری معلولین کشورهای عربی را نیز بر عهده دارد، درباره نحوه برگزاری رقابت های قهرمانی کشور وزنه برداری جانبازان و معلولان ایران گفت: من تجربه حضور در صدها دوره مسابقات قهرمانی قاره ها، جهان و هفت دوره بازی های پارالمپیک را دارم. مسابقات شما به بهترین شکل ممکن برگزار می شود و در این زمینه اغراق نمی کنم.

وی تصریح کرد: شاید تنها نیاز ورزش معلولان ایران آموزش به افرادی است که درگیر ورزش معلولین هستند. به نظر می رسد که در تهران همگی پیشرفت و توسعه خوبی در این زمینه دارند، اما نمایندگان شهرستان ها نیاز به آموزش دارند تا بهتر بتوانند با ورزش معلولین جهان ارتباط برقرار کنند.

ناظر فنی کمیته بین المللی پارالمپیک در رقابت های وزنه برداری قهرمانی کشور جانبازان و معلولان ایران با یادآوری اینکه امکانات مهم است، افزود: اما تاکید می کنم باید سطح افرادی که با ورزش معلولان در ارتباط هستند، کلی افزایش یابد. این موضوع شامل مربیان، داوران و تمامی عوامل اجرایی ورزش معلولان ایران می شود.

وی با اشاره به دستورات دین اسلام برای ارتباط با مردم، تاکید کرد: باید افراد درگیر با ورزش معلولان از نظر زبان توانایی ارتباط لازم را با دیگران را داشته باشند. به عنوان مثال اگر ورزشکاری حرکت خطا انجام می دهد، باید مربی در ارتباط با مسئولین فنی مسابقات از مشکلات ورزشکارش آگاه شود.

الزعبی تاکید کرد: عوامل درگیر ورزش معلولان ایران باید پله به پله توان خود را افزایش دهند. در حال حاضر ورزشکاران ایران مدال کسب می کنند، اما مربیان همگام با آنان آموزش نمی بینند. حتما افرادی که درگیر ورزش معلولین هستند دوره های داوری، مربیگری و زبان را سپری کنند. صرف دعوت کردن از داوران بین المللی سطح فنی ورزش معلولان را افزایش نمی دهد، بلکه ایران باید داوران بین المللی پرورش دهد. کمترین توقع و انتظار این است که ایرانی ها خودشان را به سطح های بالاتری از نظر ارتباطات و فنی برسانند. به یقین ایرانی ها می توانند پیشرو باشد به شرطی که این موارد را رعایت کنند.

602

کد خبر: 958544

وب گردی

وب گردی