ایجاد "پهنه فرهنگی رودکی" در بافت هنری ، تاریخی و فرهنگی  تهران

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نشست سیاست گذاری پهنه فرهنگی رودکی و افتتاح دفتر تسهیلگری منطقه 11 بر لزوم توجه به نظرات مردم و جنبه های اجتماعی طرح تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز نشست شورای سیاست گذاری پهنه فرهنگی و اجتماعی رودکی به مناسبت افتتاح دفتر تسهیلگری با حضور حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ، ضرغامی رییس سازمان زیبا سازی، آبادیان شهردار منطقه 11، رحمان زاده مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، ابوالحسنی مدیر کل مطالعات معاونت اجتماعی و فرهنگی و جمعی از معاونان شهرداری و مشاوران طرح در محل ساختمان ناحیه یک برگزار شد.

حق شناس پیرایش شهری در محدوده پهنه فرهنگی رودکی و پیاده راه شهریار را برای شناخت فضاهای با ارزش تاریخی ، میراثی و هنری حائز اهمیت دانست و گفت: نگاه اصلی ما به عنوان نقطه عطف کانونی پهنه رودکی و گذرهایی است که در این پهنه وجود دارند.

او همچنین با بیان این که بوستان دانشجو یکی از محورهای مهم طرح است ؛ وجود معضلات اجتماعی در این بوستان و نیز دستفروشان و بساط گستران را از آسیب هایی دانست که دسترسی مردم عادی را به بخش هنری تئاتر شهر با اختلال رو به رو و مشکلات جدی برای اصناف قانونی ایجاد کرده است.

به گفته رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به ویژگی های موجود در پهنه فرهنگی رودکی گذر کتاب، گذر صنایع دستی، گذر نمایش، گذر ساز و نوا و گذر کودک به لحاظ جغرافیایی و موضوعی با طرح مرتبط است که باید به آن ها پرداخته شود.

همچنین نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با اعلام افتتاح رسمی دفتر تسهیلگری در محل ساختمان ناحیه یک واقع در خیابان نوفل لوشاتو، از پاکسازی ساختمان گیتا شناسی خبر داد و گفت: ساختمان تاریخی فلسفه و حکمت نیز در محدوده طرح پهنه فرهنگی رودکی هم اکنون در حال پیرایش است و به زودی مرمت خواهد شد.

وی با بیان اهمیت پیرایش محیطی و جداره های با اولویت گذرهای اصلی و فرعی ، بر ضرورت بازنگری کالبدی و مبلمان و ... در پارک دانشجو تأکید کرد و افزود: همزمان با اجرای پروژه رودکی، عملیات اجرایی باز آفرینی بوستان دانشجو آغاز خواهد شد .

آبادیان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران ، همکاری مناطق 11و 6 و با حضور ضابط قضایی تا 2 هفته آینده معضل بساط گستری در محور ولی عصر (عج) به طور کامل رفع می شود و طرحی نظیر خیابان 15 خرداد دراین محور انجام می شود که با استقرار دائمی نیروی انتظامی و شهرداری مسئله دستفروشان و معضلات ناشی از آن مرتفع می شود.

بر اساس این گزارش طرح ایجاد پهنه فرهنگی رودکی با همکاری کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری منطقه 11، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک در دست مطالعه و اجراست که طی آن 35 کیلومتر از اراضی محلات مرکزی شهر تهران واقع در منطقه 11 به پردیس فرهنگی رودکی تبدیل می شود که از شمال به خیابان انقلاب از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولی عصر(عج) محدود می شود.

700

کد خبر: 958592

وب گردی

وب گردی