اتحادیه اروپا خواستار پایان درگیری در الحدیده شد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز خواستار پایان درگیری ها در بندر الحدیده شدند تا از این طریق کمک های بشر دوستانه برای مردم یمن ارسال شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اتحادیه اروپا امروز دوشنبه خواستار توقف درگیری ها و اجرای آتش بس در یمن گردید تا کمک های انسانی به غیرنظامیان ارسال شده و مناطقی که در آنها درگیری وجود دارد، تخلیه گردد.

وزرای خارجه اروپا در لوکزامبورگ افزایش اقدامات خشونت آمیز در یمن را محکوم کرده و از همه طرف های درگیر خواستند بندر الحدیده را به طور کامل و فعال به عنوان نقطه ای برای دریافت کمک های انسانی و تبادل کالاهای اساسی قرار دهند.

وزرای خارجه اروپا اعلام کردند: تحولات اخیر در یمن تلاش های سازمان ملل برای از سرگیری مذاکرات جهت دستیابی به راه حل سیاسی برای این بحران را ناکام گذاشت.

درگیری های بندر الحدیده از 13 ژوئن جاری مورد هجوم نیروهای دولتی یمن با حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان برای بیرون کردن نیروهای انصار الله ادامه دارد.

وزرای خارجه اروپا در بخش دیگری از بیانیه خود افزودند: اتحادیه اروپا می خواهد نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای دستیابی به تمام طرف‌ های درگیر در یمن باشد.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد بیش از 30 هزار نفر از ابتدای ژانویه در جریان درگیری ها در استان الحدیده آواره شده اند که تنها 3000 نفر از آنها مربوط به شهر الحدیده بوده اند.

درگیری های یمن از مارس ۲۰۱۳ میان نیروهای دولتی یمن با حمایت از سوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان و انصارالله یمن در جریان است، این درگیری تاکنون ۱۰ هزار کشته داشته است و بر اساس گزارشات سازمان ملل متحد یمن هم اکنون شاهد بدترین بحران انسانی در جهان می باشد چرا که میلیون ها نفر در این کشور از گرسنگی رنج می‌برند.

کد خبر: 958593

وب گردی

وب گردی