تذکر معاون استاندار خراسان رضوی به ترکمنستان در رابطه با ماموران مرزبانی

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: در دیدار با معاون وزیر داخله ترکمنستان اعلام کردم که باید تذکری به ماموران مرزبانی آنها داده شود تا نسبت به رانندگان ایرانی که کالاها را در مرز می برند و می آورند مراعات شود تا این مقدار اذیتی که رانندگان می شوند کنترل شود.

به گزارش گروه استان های ایسکانیوز، روز گذشته دوشنبه چهارم تیر ماه محمدرحیم نوروزیان معاون استاندار خراسان رضوی با مردان مراد اُف معاون وزیر داخله ترکمنستان دیدار و گفت وگو داشت.

ایران و ترکمنستان دارای مرز مشترک هستند. دو کشور دارای روابط خوبی بعد از استقلال ترکمنستان از اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ هستند. ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت. از آن به بعد دو کشور روابط خوبی داشته و در زمینه اقتصادی، حمل و نقل، پیشرفت‌های زیربنایی و انرژی روابط خوبی داشته‌اند.

محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این دیدار با توجه به این که دو کشور مرزهای بسیار خوب و امنی را با یکدیگر دارند تاکید داشتیم این امنیت در مرز باقی بماند.

وی افزود: همچنین تاکید داشتیم که با توجه به فعل و انفعالات و حوادثی که در دنیا رخ می دهد این موضوعات بر روابط و دوستی در مرزهای دو کشور از میان نرود.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: در این دیدار اعلام کردیم که باید تذکری به ماموران مرزبانی آنها داده شود تا نسبت به رانندگان ایرانی که کالاها را در مرز می برند و می آورند مراعات شود تا این مقدار اذیتی که رانندگان می شوند کنترل شده و اتفاقی نیفتد.

نورزیان با تاکید بر این که ایران و ترکمنستان مرزهای مشترکی با یکدیگر دارند، گفت: تقریبا 500 کیلومتر مرز با این کشور داریم که بسیاری از مراودات کشور با ترکمنستان انجام میشود.

معاون سیاسی استاندار در پاسخ به این سوال که استان با چه کشورهایی بیشتر روابط سیاسی و اقتصادی دارد، گفت: در وهله اول با استان خراسان رضوی با توجه به هم مرز بودن با کشورهایی مانند ترکمنستان و افغانستان مراودات و ارتباطات سیاسی و تجاری دارند.

وی افزود: همچنین با کشورهای مختلف دیگری در دنیا مانند، عراق، هند، قرقیزستان و ... ارتباطات تجاری و اقتصادی بسیاری داریم.

901/900

کد خبر: 958599

وب گردی

وب گردی