اموال مسئولان باید به صورت کلی و ساختاری بررسی شود

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر در زمینه بررسی مصداقی اموال مسئولان گفت: من تصور می کنم اگر کلیت و ساختاری در این راستا شکل بگیرد، بسیار بهتر از آن است که به طوری موردی در آن ورود پیدا کنیم، در صورت شکل گیری این ساختار می توان انتظار نتایج مطلوبی در دراز مدت از این طرح داشت، البته من تصور می کنم نمی توان شکل گیری این ساختار را در کوتاه مدت تعبیه کرد.

علیرضا سلیم پور معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر در گفت و گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه بررسی اموال مسئولان گفت: در حقیقت ما یک جلسه با دکتر دهقان داشتیم که خودشان مبتکر و طراح بررسی اموال مسئولان در مجلس بودند، بر این اساس می توان گفت بسیاری از این مسئولان مخالف اجرای این طرح در مجلس شورای اسلامی هستند.

وی ادامه داد: شاید علت اینکه این طرح روی زمین مانده است را بتوان به مخالفت های اولیه برخی مسئولان نسبت داد، البته این گفته مبنی بر نظرات این افراد در گذشته بوده است و به تازگی واکنش ها نسبت به این طرح تغییر کرده است.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: با توجه قالب این طرح و روند کنونی که داشته است تصور نمی کنم بتوان نظر مثبت و چراغ سبزی در راستای پیشبرد آن در نظر گرفت. از طرفی دیگر این طرح به نوعی ممکن است مانند طرح های دیگر، مغفول واقع شود.

وی اضافه کرد: همچنین در گذشته طرحی برای بررسی اموال داشتیم اما تصور می کنم مکانیزمی که باید در این راستا پیش بینی شود، چندان شفاف نیست. مکانیزم این طرح در قالب یک دبیرخانه متشکل از اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور در نظرگرفته شده است.

سلیم پور اظهار داشت: مکانیزم این طرح به شکل عملیاتی با مشکل مواجه خواهد شد زیرا بودجه آن شفاف نشده است و هیچ کدام از این سازمان ها بودجه مازادی ندارند که بخواهند به تشکیل این دبیرخانه اختصاص دهند. من تصور نمی کنم به شکل عملیاتی بتوان آن طور که باید روی این طرح حساب باز کرد.

وی در زمینه بررسی مصداقی اموال مسئولان افزود: همیشه مواردی از این دست بوده اما مورد سرلشکر فیروزآبادی به طور شاخص بررسی شده است بسیاری از موارد دیگر نیز وجود دارند که در ترافیک خبری جام جهانی و بسیاری از رویدادهای روزمره دیده نمی شود.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر گفت: من تصور می کنم اگر کلیت و ساختاری در این راستا شکل بگیرد، بسیار بهتر از آن است که به طوری موردی در آن ورود پیدا کنیم، در صورت شکل گیری این ساختار می توان انتظار نتایج مطلوبی در دراز مدت از این طرح داشت البته من تصور می کنم نمی توان شکل گیری این ساختار در کوتاه مدت تعبیه کرد.

وی در پایان تاکید کرد: شکل گیری این ساختاری که پیش تر به آن اشاره شد، زمان بر است و مسئولان کنونی نیز مخالفت های زیادی دارند تا این ساختار شکل نگیرد، این طرح به طور شفاف به مفاسد ورود پیدا کند، آن ها را شناسایی و در اسرع وقت با مکانیزم مناسب نسبت به مسئله پاسخ دهد.

201

کد خبر: 958622

وب گردی

وب گردی