فیصل المقداد: سعودی ها  بودند که آدم کش ها  را مسلح و روانه سوریه کردند

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در تشریح شکل گیری گروهک های تروریستی داعش گفت: هم پیمانان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند که آدم کش هایی را مسلح و روانه سوریه کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه ،صبح امروز در جریان دیدار خود با دکتر علی اکبر ولایتی اظهار داشت: من خوشبختم که به آقای ولایتی سلام و درود رهبران کشورم و در راس آنها بشار اسد را منتقل کنم، جناب آقای بشار اسد رئیس جمهور خیلی مایل بودند که این دیدار میان ما انجام شود تا شرح مفصلی از آنچه در سوریه در جریان است را خدمت دوستان ایرانی منتقل کنیم.

وی افزود: آقای بشار اسد بنده را مامور کردند که گرم ترین سلام ها را خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران ابلاغ کنم، در دیدار قبلی ما دل هایمان نسبت به پیروزی سوریه سرشار از امید بود تا سوریه را مجدد به نقشی که در منطقه داشت بازگردانیم.

فیصل مقداد ادامه داد: شکی نیست که دست آوردهای اخیر برای پس گرفتن کنترل کشور و بخش های از دست رفته سوریه، بسیار برجسته بود و دشمنان تصور میکردند که می توانند همچنان در خاک ما باقی بمانند اما هم اکنون می بینید که دولت سوریه توانسته بسیاری از بخش های خود را آزاد کند و دشمنان سیطره خود را از دست داده‌اند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرد: نبرد اخیر در ریف دمشق بسیار سرنوشت ساز بود، آزاد سازی اطراف حما و دمشق هم بسیارمهم بود که در نتیجه آن گروه های تروریستی فروپاشی اشان آغاز شد و دولت توانست آن مناطق را بدون شلیک حتی یک گلوله ازاد کند و ما همچنان در تلاش برای آزاد سازی دیگر‌ مناطق اشغال شده هستیم و امیدواریم طی هفته های آینده خبرهای خوشحال کننده ای را بشنویم.

مقداد با بیان این که اگر حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود هرگز این دست آورد ها تحقق نمی یافت خاطر نشان کرد: گر خون های پاک برادران ایرانی نبود نمی توانستیم این پیروزی ها را محقق کنیم.

وی اذعان کرد: ما اکنون اینجا هستیم تا بار دیگر مراتب تشکر و امتنان رهبری سوریه را تقدیم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران کنیم. این همپیمانی میان ایران و سوریه همواره تحت فشارهای بسیار سنگین و حملات تبلیغاتی شدیدی است چرا که به زعم خودشان می خواهند ما را از پیروزی نهایی بازدارند‌.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه گفت: شکی نیست که ما درکنار حمایت های ایران، از حمایت های برادران حزب الله و دوستان روسی را هم برخوردار بودیم که نقش موثری در پیروزیهای سوریه داشتند.

مقداد اظهار داشت: قطعا دشمنان ما تنها یک راه برای پیروزی دارند و آن اینکه اجازه ندهند برادران و متحدان ما از سوریه حمایت کنند. همه می دانند که برخی کشورهای خلیج فارس چه کمک های مالی زیادی به تروریست‌ها و گروه های مسلح ضد مردم سوریه داشته اند، همین دولتها هستند که تلاش میکنند دست ما را از دوستانی چون ایران جدا کنند ولی سوریه کشوری است که ثابت کرده هیچگاه از یاران و متحدان خودش در شرایط سخت جدا نمی شود.

وی با تاکید بر این که دشمنان چگونه به خودشان اجازه می دهند که گروهای تروریستی را مسلح کنند ولی ما را از یاری دوستان خود بازدارند بیان کرد: هم پیمانان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند که آدم کش هایی را مسلح و روانه سوریه کردند، اما هم پیمانان ما شامل ایران روسیه و حزب الله کسانی هستند که از تمامیت ارضی ما دفاع کردند.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در پایان تاکید کرد: متحدان ما بودند که با تروریست ها جنگیدند و اگر نبود مبارزه آنها با تروریست ها، امروز تروریسم در همه جای جهان گسترده شده بود و جا دارد بار دیگر از تلاش های ایران در مبارزه با تروریست ها قدردانی کنیم، روشن است که نبرد ما با تروریست ها امروز و فردا پایان نمی باید و باید همواره آماده مبارزه با آنها باشیم.

302

کد خبر: 958649

وب گردی

وب گردی