اجرای گروه نیستان در مراسم زادروز محمود متین/گیتارنوازی طهرانیان

نودمین زادروز زنده یاد دکتر محمود متین با تکنوازی گیتار و اجرای گروه موسیقی «نیستان» همراه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مراسم نکوداشت نودمین زادروز زنده‌یاد محمود متین استاد و پیشکسوت جراحی نوین زنان و مامائی ایران جمعه ۸ تیر۱۳۹۷ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

در این مراسم دو گروه موسیقی به اجرای برنامه می‌پردازند؛ ابتدا فرزین طهرانیان به تکنوازى گیتار کلاسیک و در ادامه گروه موسیقی «نیستان» به اجرای برنامه می‌پردازد.

گروه «نیستان» در این اجرا آثاری از عارف قزوینى، پرویز مشکاتیان و کورش متین را اجرا می‌کند.

حسن مکانیکى – نى، فرشاد صارمى – کمانچه، کورش دانایى – تار، لیلا رحیمى – همخوان، مصطفى حامدى – آواز و مجید میررحیمى – تمبک، اعضای گروه موسیقی «نیستان» هستند.

کورش متین نوازندگی سنتور و سرپرستی گروه را برعهده دارد.

تصنیف «گریه کن» اثر عارف قزوینى، تصنیف «اى عاشقان» با آهنگسازی کورش متین و شعری از مولوى، تصنیف «لوح گور» با آهنگسازی کورش متین و شعری از شرف الدین خراسانى(شرف) و «چوپانى» با آهنگسازی پرویز مشکاتیان؛ آثاری هستند که گروه نیستان در این برنامه اجرا می‌کند.

همچنین در این مراسم فیلم مستندی از دکتر محمود متین برای حاضران پخش می‌شود. این فیلم از سوی جامعه جراحان ایران تهیه شده است.

دکترمحمود متین،جراح ومتخصص زنان وزایمان بود که آوازه‌ای نیکو در بین اهالی علم و فرهنگ داشت. او اوایل اردیبهشت امسال درگذشت.

مراسم نکوداشت نودمین زادروز زنده‌یاد دکتر محمود متین استاد و پیشکسوت جراحی نوین زنان و مامائی ایران جمعه ۸ تیر۱۳۹۷ از ساعت 20:00 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

501

کد خبر: 958717

وب گردی

وب گردی