۴۸ درصد جمعیت شهری تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب هستند

مدیر کل دفتر نظارت و بهره برداری فاضلاب کشور از ساخت ۱۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: حجم پساب تولیدی از این تصفیه خانه ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب است و ۴۸ درصد جمعیت شهری تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بهنام وکیلی مدیر کل دفتر نظارت و بهره برداری فاضلاب کشور در بازدید اصحاب رسانه از بزرگترین و مدرن ترین تصفیه خانه فاضلاب کشور در جنوب تهران، اظهار کرد: قبل از انقلاب در کشور حدود ۴ تصفیه خانه بیشتر نبود و اولین تصفیه خانه در سال ۱۳۴۰ احداث شد که این تعداد در ابتدای سال ۶۸ همزمان با تاسیس شرکت آب و فاضلاب به ۱۴ مورد ارتقا یافت.


او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۵ تصفیه خانه ساخته شده و حدود ۱۸۳ مورد به صورت رسمی در مدار بهره برداری قرار گرفته است و به مرور مابقی تصفیه خانه ها وارد مدار می شوند. حدود ۱۸۳ تصفیه خانه فاضلاب در شهر و در روستا زیر یک درصد است. می توان گفت ۴۸ درصد جمعیت شهری تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب هستند. روند رشد فاضلاب شهری خوب بود به طوری که از ۲.۴ میلیون نفر به ۳۰ میلیون نفر رسیده است.


او با بیان اینکه درصدد ارائه خدمات پایدار و مستمر هستیم، گفت: بحث فاضلاب خیلی پیچیده است بایستی دائما تاسیسات بروز شوند تا بتواند جوابگو باشند.


وکیلی افزود: در کل کشور در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد تومان تاسیسات فاضلاب در کشور داریم که رقم قابل توجهی است باید از این سرمایه ملی به خوبی حفاظت کنیم و بخش دارایی نیز در دست تکمیل و در حال ساخت ۳ هزار میلیارد تومان است.


او تاکید کرد: حدود ۶۰ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب و کلکتور فاضلاب داریم که حدود ۳۱۶ شهر را شامل می شود.


وکیلی از ساخت ۱۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: حجم پساب تولیدی از این تصفیه خانه ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.


او خاطر نشان کرد: ۴۸ درصد در بخش کشاورزی، ۴۵ درصد در بخش تخلیه آبهای سطحی و تغذیه آبخوان ها و بخشی نیز در صنایع و فضایی سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

401

کد خبر: 958729

وب گردی

وب گردی