کوچک ترین لغزش در مسائل وقفه منجر به فساد می شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کوچک ترین تخلف و لغزش در مسائل وقفه منجر به بروز مفاسد خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سیدعلی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف خوزستان اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ادارات دولتی متصدی کارهای اجرایی هستند. البته گاهی فعالیت این ادارات با مسائل سیاسی آمیخته می شود به ویژه در نظام ما که مدعی هستیم سیاست ما همچون دیانت ما است.

وی افزود: در این نظام مقدس می بینیم به جز ادارات دولتی، نهادهایی مشغول فعالیت هستند که حاکی از اسلامیت و مذهبی بودن این نظام است. برخی این از این نهادها از ابتدا با پایه و اساس شرعی و اسلامی فعالیت خود را آغاز می کنند که از جمله این نهادها می توان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد. در برخی دیگر از نهادها نیز نمایندگان ولی فقیه حضور دارند و نمونه این اینگونه نهادها ادارات اوقاف در سراسر کشور هستند.

آیت الله شفیعی بیان کرد: اداره اوقاف در رژیم شاه وجود داشت و در این نظام نیز وجود دارد اما عملکرد این نهاد در پیش و پس از انقلاب بسیار متفاوت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وقف مسئله اساسی و جدی است و اسلامیت آن بر هرچیز دیگری غلبه پیدا می کند، گفت: اصل در وقف، ابدی است؛ وقف دارای اهمیت و ویژگی است که در حوزه های دیگر وجود ندارد؛ مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین و رهبر انقلاب، اهتمام زیادی به مسئله وقف دارند.

وی با بیان اینکه کوچک ترین تخلف و لغزش در مسائل وقفه منجر به بروز مفاسد خواهد شد، اظهار کرد: این سیاست که در سال های اخیر مصوب شده که مسئولان اوقاف در مراکز استان ها، روحانیون باشند، بازگشت وقف به سابقه اصلی خود است چون بعد فقهی، علمی و اسلامی وقف بیشتر از هر بعد دیگری است که باید در تمامی امور مربوط به این بحث، لحاظ شود.

آیت الله شفیعی تصریح کرد: مسئولیت خاصی بر عهده مدیران کل اوقاف در کل کشور و مسئولیت خاصی نیز بر دوش کارمندان این اداره است که باید دقت کنند بعد اداری اوقاف از بعد اسلامی آن جدا شود.

وی گفت: بعد اداری در همه ادارات و سازمان ها وجود دارد اما در عین حال اینکه اوقاف به دست روحانیت مدیریت شود و از حضور نماینده ولی فقیه در اداره خود بهره مند باشد، اینکه چگونه بین اوقاف از نظر شرعی و از نظر مردمی به عنوان پایه وقف ملاحظه شود و مبادا موضوعی بر بعد اسلامی اوقاف غلبه کند بسیار مهم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیاری از موقوفات در زمان رژیم شاه به صورت غصبی، به ملک تبدیل شده بودند و پس از انقلاب با قدرت اسلامی به حالت وقفی خود بازگشتند، اظهار کرد: وقف موضوع مهمی است که مشکلات دنیوی و اخروی دارد؛ هشدار می دهیم که مدیران و کارکنان ادارات اوقاف بدانند دنیا و آخرت آنها در گرو رعایت مسائل وقف است؛ امیدواریم در این نهادها و ارگان ها که دال بر اسلامیت نظام هستند، این حقیقت غلبه کامل داشته باشد.

901/900

کد خبر: 958759

وب گردی

وب گردی