هیچ طرح و تصمیم و پروژه‌ای برای انتقال آب به هیچ کشوری نداریم

وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون هیچ طرح و تصمیم و پروژه ای برای انتقال آب به هیچ کشوری نداریم و این موضوع مربوط به دهه 80 است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو هیچ طرح و تصمیم و پروژه ای برای انتقال، فروش و صادرات قطره ای از آب این سرزمین به هیچ کشوری خارج از مرزهای ایران ندارد، خاطرنشان کرد: این موضوع در اوایل دهه 80 از سوی کسانی که از به ثمر رسیدن طرح انتقال آب کشور به کویت منتفع بودند، مطرح شده بود.

او یادآور شد: در آن مقطع زمانی اصلی‌ترین فرد مخالف اجرای این طرح معاون وزیر نیرو در امور آب بوده است که امروز از بد حادثه برای دلالان، این فرد وزیر نیرو شده است و با اختیارات بیشتر فعلیش به شدت از وقوع این اتفاق جلوگیری خواهد کرد.

اردکانیان تاکید کرد: این افراد هر روز در عرصه های مختلف آب شایعات جدیدی را برای رسیدن به منافع خود ایجاد خواهند کرد و همان‌گونه که لوله طرح آب غدیر را به عنوان مسیر انتقال آب به خارج از کشور معرفی و مردم را در این مناطق تحریک کردند.

او در بخش دیگری از سخنان خود به آخرین وضعیت بارندگی‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: میزان بارندگی های کشور از ابتدای سال آبی تاکنون به 166 میلیمتر رسیده که این میزان بارش در مقایسه با سال گذشته کاهش 26 درصدی داشته است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در استفاده از آب و برق جامعه بدمصرفی هستیم، ادامه داد: افت بی‌سابقه بارندگی ها این فرصت را برای ما فراهم خواهد کرد تا نگاهی جدی به شیوه‌های مصرفی خود داشته باشیم و به سمت اصلاح آن گام برداریم.

اردکانیان تصریح کرد: اگر در بخش کشاورزی که مصرف کننده اصلی آب کشور است بتوانیم در حدود 10 درصد بهره وری مصرف این مایع حیاتی را بهبود ببخشیم مطمئنا برای ده ها سال مشکلی برای تامین حقابه های زیست محیطی و مصارف بخش شرب و صنعت نخواهیم داشت.

402

کد خبر: 958771

وب گردی

وب گردی