باید زیرساخت های چابهار توسعه پیدا کند

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار یکی از بهترین نقاط کشور برای ترانزیت و ترانشیپ کالا و تجارت است و باید زیرساخت های آن توسعه پیدا کند تا مردم از حداقل امکانات بهره مند شوند.

به گزارش ایسکانیوز، علیرضا نورا در نشست شورای اداری شهرستان چابهار گفت: مرز ریمدان به عنوان مرز رسمی برای جابجایی کالا و مسافر مشخص شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مرز ریمدان می تواند بهترین نقطه برای جابجایی کالا و رونق و توسعه این منطقه محروم شود.

سرپرست معاونت استانداری با گله از آماده نشدن زیرساخت های مرز ریمدان در طول 2 سال گذشته از مسئولان به ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خواست بیشتر از این مردم محلی و سرمایه گذاران را برای فعال سازی مطلوب بازارچه معطل نگذارد.
نورا به مشکلات بی آبی در نقاط شهری و روستایی، خشکسالی و خسارت های میلیاردی به کشاورزی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: هر روز برای پیگیری مشکلات بی آبی و بررسی راهکارها با هدف حل این معضل در استانداری و مرکز کشور نشست هایی را برگزار می کنیم.
وی بر شیرین سازی و انتقال آب دریا برای استفاده در کشاورزی، صنعت و آشامیدنی شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: چابهار در همجواری آب های اقیانوسی با مشکلات شدید بی آبی مواجه است.
سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سند توسعه چابهار و سایر شهرستان های استان باید هر چه سریعتر آماده شود، خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد فرمانداران سراسر استان بر اساس تدوین سند توسعه است.
نورا گفت: چابهار یکی از بهترین نقاط کشور برای ترانزیت و ترانشیپ کالا و تجارت است و باید زیرساخت های آن توسعه پیدا کند تا مردم از حداقل امکانات بهره مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه چابهار نیازمند فرودگاه بین المللی است تا سرمایه گذار به راحتی بتوانند از آن استفاده کند افزود: همه مسئولان دستگاههای اجرایی استان به ویژه چابهار باید روند سرمایه گذاری را تسهیل کنند و همکاری لازم را با سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام دهند.
فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این نشست گفت: این شهرستان از نظر زیرساخت های بهداشتی، آب، برق، راه و حاشیه نشینی با مشکلات فراوانی مواجه است و یکی از محروم ترین نقاط کشور شناخته می شود.
غلامرضا مجیدی افزود: چابهار با مشکلات فراوان بی آبی مواجه است و باید برای رسیدن آب به مردم شهر و روستا، شیرین سازی و انتقال آب دریا مطالعه و اجرایی شود.

کد خبر: 958773

وب گردی

وب گردی