پرنس ویلیام وارد اسرائیل شد

شاهزاده انگلیسی در جریان سفر منطقه ای خود وارد اراضی اشغالی شد. او قرار است در این سفر به طور جداگانه با نخست وزیر و رئیس جمهوری این رژیم و همچنین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، "پرنس ویلیام" از بنای یادبود هولوکاست بازدید کرد.

او ابتدا با مقامات اسرائیلی دیدارمی کند سپس راهی مناطق فلسطینی می شود.

روز آینده قرار است قبل از ملاقات با پناهندگان و جوانان فلسطینی، برای دیدار با "محمود عباس"، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، به شهر رام الله واقع در کرانه باختری ، برود.

ویلیام قرار است از مقبره مادربزرگش که در بیت المقدس مدفون است نیز دیدار کند.

رژیم صهیونیستی، بیت المقدس را پایتخت خود می داند و این در حالی است که فلسطینی ها قسمت غربی آنرا پایتخت کشور آینده خود می دانند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دسامبر گذشته با به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل باعث برافروخته شدن خشم فلسطینی ها شد و در پی آن با انتقال سفارت آمریکا در ماه می به این شهر تظاهرات خونینی در مرز غزه برپا شد.

برخی از سیاستمداران راستگرای اسرائیل از این واقعیت انتقاد کرده اند که سفر ویلیام به بیت المقدس شرقی توسط کنسولگری بریتانیا و در پی توافق با فلسطینی ها ، سازمان یافته است. آنها نگران این هستند که قسمت شرقی این شهر به عنوان قسمتی از اراضی فلسطینی شناخته شود.

رژیم صهیونیستی قسمت غربی و همچنین قسمت شرقی بیت المقدس را که متعلق به اردن بود را در سال 1967 و درجریان جنگ های شش روزه اشغال کرد.

دیدار خانواده سلطنتی بریتانیا از منطقه به درخواست دولت این کشور صورت می گیرد.

سایر اعضای خانواده سلطنتی از جمله "پرنس چارلز" ولیعهد بریتانیا نیز قبلا به طور غیر رسمی از اسرائیل و شرق بیت المقدس بازدید کرده بودند.

کد خبر: 958779

وب گردی

وب گردی