مجوز فرودگاه بین المللی چابهار لغو شد

رئیس شورای اسلامی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مجوز فرودگاه بین المللی این شهرستان پس از صدور در سال 1395 به دلیل انجام نشدن اقدامات لازم برای تملک زمین، ساخت و انجام تشریفات قانونی در سالجاری توسط شورای عالی فضایی کشور لغو شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ معین الدین سعیدی گفت: چابهار یک شهر بین المللی و دارای ظرفیت های تجاری، ترانزیتی، گردشگری و اقتصادی است.
او بیان کرد: چابهار نباید بدون فرودگاه بین المللی باشد و سرمایه گذاران و گردشگران داخلی و خارجی برای ورود به این شهرستان از فرودگاه نظامی و بدون امکانات رفاهی و مناسب کنارک واقع در 45 کیلومتری آن استفاده کنند.
سعیدی ادامه داد: در سال های اخیر تلاش های زیادی برای صدور مجوز فرودگاه بین المللی انجام و در سال 1395 این مجوز صادر شد.
رئیس شورای اسلامی چابهار گفت: 2 هزار و 300 هکتار زمین در محدوده پتروشیمی به طرف پلیس راه برای این فرودگاه در نظر گرفته شده بود.
او خاطرنشان کرد: در طول 2 سال گذشته هیچ اقدامی برای تملک زمین، آغاز عملیات اجرایی و دیگر تشریفات اداری انجام نشده بود که همین علت سبب شد تا مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار در سالجاری لغو شود.
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: پس از لغو این مجوز ،سازمان منطقه آزاد چابهار برای حل مشکلات مسافرت هوایی گام هایی را به منظور توسعه فرودگاه نظامی کنارک و ساخت ترمینال در سه راهی کهیر برداشته است.
سعیدی ادامه داد: با این اقدام حدود 13 کیلومتر مسیر فرودگاه به چابهار نزدیک تر می شود.
او بر پرداخت مطالبات پیمانکاران فعال در آبرسانی سیار، فعال سازی مرز ریمدان و ساخت بیمارستان 540 تختخوابی تاکید کرد.
رئیس شورای اسلامی چابهار بیان کرد: مرز ریمدان این شهرستان پس از افتتاح با گذشت 2 سال غیر قابل استفاده است و حتی یک نفر مرزنشین نمی تواند به راحتی در 2 سوی مرز تردد کند و سرمایه گذاران نیز از جابجایی کالا محروم هستند.
او تامین آب را مشکل عمده مردم چابهار ذکر کرد و افزود: 400 روستای این شهرستان حتی از سهمیه آب 15 لیتر برای هر نفر در شبانه روز محروم هستند.
سعیدی گفت: شورای اسلامی چابهار بر حسب وظیفه برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم مکاتبات زیادی در کنار سفرهای مختلف به مرکز کشور و دیدارهایی با هماهنگی نماینده مجلس با مسئولان داشته است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 958781

وب گردی

وب گردی