کلاهبرداری  130 میلیارد و 500 میلیونی /انهدام باند 9 نفره

 فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از انهدام باند 9 نفره با 130 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سردار "علیرضا مظاهری" با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام 15 مورد شکایت طی یک ماه گذشته مبنی بر اینکه افرادی با هویت نامعلوم اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده اند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران اقدامات فنی و پلیسی خود را در این زمینه شروع کردند، افزود: خوشبختانه با همکاری مردم و تلاش شبانه روزی ماموران محل اختفا ی کلاهبرداران شناسایی شد.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه ماموران در یک اقدام غافلگیرانه موفق شدند تمام اعضای این باند را دستگیر کنند، گفت: متهمان بعد از دستگیری برای تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی در استان یادآور شد: 4 نفر از اعضای این باند حرفه ای با ترفندهای مختلف از قبیل جعل امضا، سند، رسید و سفته با سوء استفاده از اعتماد شهروندان اقدام به کلاهبرداری می کردند.

وی همچنین ادامه داد: 5 نفر از اعضای این باند نیز به صورت کاملا حرفه ای از طریق مسئولان بخش های مالی بعضی از شرکت های دولتی تحت عنوان پیمانکار با صدور بارنامه های جعلی و همچنین تهیه و تنظیم فاکتورهای صوری اقدام به کلاهبرداری می کردند.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه این باند حرفه ای در طول یک ماه گذشته بیش از 15 مورد کلاهبرداری به ارزش 130 میلیارد و 500 میلیون ریال انجام داده است، افزود: این متهمان بعد از تشکیل پرونده بلافاصله برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی در پایان به برخورد قانونی و مقتدرانه پلیس با مجرمان و کلاهبرداران اشاره کرد و گفت: اگر افرادی بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند به طور قطع با واکنش شدید پلیس روبه رو خواهند شد.

700

کد خبر: 958834

وب گردی

وب گردی