ژاپن هنوز تصمیمی برای نخریدن نفت از ایران نگرفته است

یک مقام ژاپنی از عدم تصمیم گیری دولت این کشور برای قطع داد و ستد با ایران به ویژه در خرید نفت اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز، رسانه ژاپنی در مطلبی به تلاش‌های ژاپن برای ادامه داد و ستد با ایران و حفظ روابط با آمریکا اشاره کرد.

وبگاه «ایژیا نیکی» نوشت: ژاپن دیپلماسی خود با ایران را برای حفظ نیازهای نفتی حفظ کرده است. ایران نیز حدود 5.5 % نفت خام این کشور را تامین می‌کند و در واقع ششمین کشور تامین کننده نفت خام ژاپن است.

این نشریه با اشاره به تلاش‌های جدی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای قطع داد و ستد و خرید نفت از ایران نوشت: «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای حفظ برجام در کنار اروپا قرار دارد اما در عین حال خواهان فاصله گرفتن زیاد از واشنگتن نیست.

به گزارش این منبع خبری، مقام‌های مطلع در دولت ژاپن اعلام کردند درحالی‌که وزارت خارجه آمریکا «کریستوفرفورد» نماینده خود در امور عدم اشاعه سلاح‌های اتمی را به توکیو فرستاده تا خرید نفت خام ایران از سوی ژاپن متوقف شود، اما دولت شینزو آبه هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نکرده است.

این درحالی است که توکیو امیدوار است واشنگتن را مجبور کند تا واردات نفت خام خود از ایران را ادامه دهد.

به نوشته این وبگاه، تحریم‌ها ممکن است واردکنندگان نفت ایران را مجبور کند بدون توجه به توکیو درباره تعامل با ایران تصمیم‌گیری کنند.

یک مقام ژاپنی گفت که این شرکت‌ها می‌توانند به طور داوطلبانه از ایران نفت خریداری کرده یا منابع جایگزین دیگری را در غرب آسیا پیدا کنند.

منبع: فارس

302

کد خبر: 958838

وب گردی

وب گردی