محدودیت های ترافیکی چهارشنبه 6 تیر الی شنبه 9 تیر

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: با توجه به شروع برخی از سفرهای تابستانی، همیاران پلیس باید بیشتر دقت کنند.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با ایسکانیوز ضمن اعلام محدودیت ها و مسدودیت های پایان هفته از رانندگان خواست با توجه به شروع سفر های تابستانی رانندگان در رعایت قوانین و مقررات رانندگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی محدودیت های ترافیکی چهارشنبه 6 تیر الی شنبه 9 تیر در محورهای مواصلاتی کشور را به این شرح اعلام کرد :

1.موتورسیکلت :

ترددموتور سیکلت از ساعت12 ظهر( چهارشنبه 6 تیر)تا ساعت 6 (شنبه 9 تیر) از محورهای کرج – چالوس ، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره-تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

2.سواری، محور کندوان:

تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 2 ظهر تا 12 شب روز جمعه (8 تیر) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 5 تا 12 شب همان روز از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

3.نقلیه سنگین(به استثناء حاملین موادسوختی و یافاسدشدنی):

3.1- محور کندوان: تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.

3.2-محور هراز:

الف- تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع است.

ب- تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 ظهر تا 12 شب چهارشنبه 6 تیر و همچنین از 8 صبح تا 12 شب روز های پنجشنبه و جمعه(8و7 تیر) مورخ های از محور هراز ممنوع است.

با توجه به اینکه برخی از سفرها به استان اردبیل صورت می گیرد در محورهای خلخال -اسالم(عملیات راهسازی) و محور گیوی-خلخال (رانش زمین) مسدود است و محورهای جایگزین برای خلخال -اسالم ،پونک-خلخال و مسیر جایگزین برای محور گیوی- خلخال محور خلخال- فیروز آباد است.

سرهنگ نادر رحمانی گفت: توصیه موکد ما برای سفرهای تابستانی 2 نکته کلیدی است : اولا برای رسیدن به مقصد به هیچ عنوان عجله نداشته باشیم و زمان طول سفر را جزیی از سفر بدانیم و با عجله و شتاب رانندگی نکنیم ،سرعت مناسب داشته باشیم و دوما اینکه همراه وقتی پشت وسیله نقلیه هستیم توجه کامل به امر رانندگی داشته باشند یک لحظه عدم توجه به رانندگی سبب از دست دادن کنترل وسیله نقلیه خواهد بود و همان لحظه ریسک تصادف به شدت بالا می رود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در رابطه با طرح همیاران پلیس گفت:طی سالها اخیر طرح همیاران پلیس در کشور راه اندازی شده است و ما از دانش آموزان عزیز می خواهیم تا بار رعایت ادب و احترام به راننده وسیله نقلیه که غالبا والدینشان هستند برای سرعت زیاد،حرف زدن با تلفن همراه ،خوردن یا آشامیدن و...تذکر لازم را به والدین بدهند.

وی گفت: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب الزامی است و همیاران پلیس باید به این موضوع هم دقت کنند.

705

کد خبر: 958872

وب گردی

وب گردی