تهران با کمبود فضای آموزشی مواجه است

رییس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران گفت: این سوال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که مگر می شود پایتخت کشور مشکل کمبود مدرسه داشته باشد؟ اما واقعیت این است که استان تهران با داشتن 60 هزار  مدرسه و 600 هزار کلاس درس  به دلیل مهاجر پذیر بودن با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه است.

امیر نعمت بنی آدم در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره اجرای طرح متریک و یاران گفت: طرح متریک یا مشارکت متری را در منطقه 4 شروع کردیم و اولین مدرسه مشارکت متری حاضر شده و قرار است اول مهرماه افتتاح شود.

وی گفت: قصد داریم این طرح را در سراسر کشور بویژه در استان تهران توسعه بدهیم، در این طرح دانش آموزان با خرید 2 تا 5 متر از ساختمان در ساخت مدرسه مشارکت می کنند؛ در واقع والدین دانش آموزان این کار را انجام می دهند، برای هر یک متر باید مبلغ یک میلیون تومان به صورت اقساط پرداخت کنند.

هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با اشاره به اجرای طرح یاران افزود: طرح یاران طرحی است که خیرین به صورت خرد در این کار سرمایه گذاری کرده و این فعالیت تبدیل به مشارکت جمعی و ساخت مدرسه می شود.

بنی آدم افزود: جمعی از خیرین در این طرح مشارکت داشته اند که بعد از اتمام پروژه اسم افراد خیر در کتیبه مدرسه ثبت می شود و تا به امروز 6 طرح یاران در شهر تهران اجرا شده است.

وی تصریح کرد: طرح یاران مدرسه با ۱۵ مسئولیت برای دانش‌آموزان مانند شهردار مدرسه، معاون یار، مدیریار، معلم‌یار، یاوران امداد، همیار، انرژی‌ یاران شهدا و یاران نماز اجرا خواهد شد، در این طرح می‌توانیم مسئولیت‌هایی را کە دانش‌آموزان قادر به انجام آن هستند به آنها واگذار کنیم و وضعیت پرورشی فرهنگی مدارس را توسعه دهیم.

هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز شهر تهران با اشاره به مدارس تازه تاسیس در سال 96 افزود: در سال 96 با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه 40 مدرسه آماده شد که این مدارس در مناطق 9، 10، 11، 12، 15، 6، 1، 2 و 3 در دست بهره برداری قرار دارد.

بنی آدم در ادامه گفت: از 40 مدرسه ساخته شده توسط سازمان نوسازی مدارس استان تهران، 12 مدرسه توسط خیرین ساخته شده است.


وی تاکید کرد: این سوال در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد که مگر می شود پایتخت کشور مشکل کمبود مدرسه داشته باشد؟ اما واقعیت این است که استان تهران با داشتن 60 هزار مدرسه و 600 هزار کلاس درس به دلیل مهاجر پذیر بودن با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه است.

706

کد خبر: 958876

وب گردی

وب گردی