ترکان: قدرت خرید مردم از خوراک و پوشاک فراتر نمی رود/ وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود

مشاور رئیس جمهور گفت: وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن باید مجددا تخصیص و موضوع تفکیک راه و ترابری و مسکن و شهرسازی باید مورد پیگیری قرار گیرد تا به طور حتم این اتفاق صورت پذیرد.

اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به تفکیک وزارت راه و شهرسازی که طی چند وقت اخیر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است، اشاره کرد و گفت: بنده به همراه وزرا، معاونین وزرای قبل و افرادی که در صنعت حمل و نقل حضور داشتند، نامه ای را به لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر تفکیک حتمی وزارت راه و شهرسازی ارسال کردیم.

او در ادامه بیان کرد: ما معتقدیم که ادغام این دو وزارتخانه از ابتدا اشتباه بوده و اصرار بر اشتباه باز هم اشتباه است.

ترکان خاطرنشان کرد: وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن باید مجددا تخصیص و موضوع تفکیک راه و ترابری و مسکن و شهرسازی باید مورد پیگیری قرار گیرد تا به طور حتم این اتفاق صورت پذیرد.

مشاور رئیس جمهور در ادامه به وضعیت کنونی بازار مسکن و راه های بهبود این بازار اشاره کرد و گفت: در بازار مسکن شاهد دو اتفاق هستیم، عده ای معتقدند که ما ده ها عرضه مازاد مسکن داریم و عده ای دیگر مخالف این نظر هستند که در این زمینه هر دو نظر صحیح است.

او با بیان اینکه عرضه مازاد در کشور برای خانواده های پرمصرف است، افزود: در حال حاضر در کشور ده ها هزار آپارتمان گران قیمت در محلات گران قیمت برای خانواده های پردرآمد وجود دارد اما متاسفانه برای خانواده های کم درآمد عرضه کافی وجود ندارد، بنابراین باید در خصوص این دو مورد هر چه زودتر تمیداتی اندیشیده شود.

ترکان با تاکید بر اینکه در مورد عرضه برای خانواده های کم در آمد باید تصمیماتی را اتخاذ و برنامه های لازم را مورد تقویت قرار دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر قدرت خرید افراد بر اثر فشارهای اقتصادی کاهش یافته است، بنابراین باید قدرت خرید آنها را از طریق تسهیلات افزایش دهیم.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر آنکه در کشور شاهد تاثیر کاهش قدرت خرید مردم در دیگر بازارها هستیم، گفت: در حال حاضر در کشور قدرت خرید مردم از خرید خوراک و پوشاک فراتر نخواهد رفت و در صورتی که به دنبال فعالیت باقی واحدهای تولید و صنعتی به غیر از واحدهای تولیدی خوراک و پوشاک هستیم به طور حتم باید تدابیری برای افزایش قدرت خرید آنها اندیشیده شود.

401

کد خبر: 958882

وب گردی

وب گردی