«متن و حاشیه» دانشگاه آزاد اسلامی در هفته‌ای که گذشت

از متن تا حاشیه اخبار مهم و پربازدید دانشگاه آزاد اسلامی در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزهای گرم تابستان است و دانشجویان سخت درگیر درس خواندن هستند. شب های پر استرس امتحان را پشت سر می گذارند و دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی همچنان پر خبر و پر حاشیه به کار خود ادامه می‌دهند. گزارش پیش رو منتخب اخبار و حواشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در این هفته است که توسط خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، تهیه شده است.

درخشش تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و واحد گمنام ایلخچی در مسابقات جهانی مونترال

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به نمایندگی از کشورمان در مسابقات جهانی ربوکاپ 2018 کانادا شرکت کرد و در رشته‌های مختلف موفق به کسب مقام شد.تیم مرکز تحقیقات مکاترونیک قزوین موفق شد در رشته‌های «شبیه‌ساز امداد»، «جابجایی اجسام ربات امدادگر» و «رقابت فنی ربات انسان‌نما» مقام اول این مسابقات را کسب کند.تیم MRl واحد قزوین دانشگاه آزاد اسلامی در بخش «ربات‌ صنعتی» رتبه سوم مسابقات را بدست آورد.

در لیگ ربات فوتبالیست انسان نما، سایز بزرگ هم تیم دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در مکان چهارم مسابقات ربوکاپ جهانی 2018 کانادا قرار گرفت که این افتخاری بزرگ برای ایران و برای دانشگاه آزاد است، خصوصا در واحد دور افتاده ای مثل واحد ایلخچی که با خود باوری توانستند علی رغم محدودیت ها و فشارهای سیاسی ،اقتصادی و هجمه های فرهنگی و رسانه ای قدرت های استکباری جهانی، با عنایت الهی موفقیت بزرگی را برای کاروان علمی و تحقیقاتی جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند و این افتخاری بزرگ برای دانشگاه آزاد است که برگی زرین در صفحات تاریخ این دانشگاه به حساب می آید. واقعا دست مریزاد به افتخار آفرینان ایران در عرصه های بزرگ جهانی که نام ایران را در بلندای جهان طنین انداز می کنند،بچه ها متشکریم.

چند خبرخوب برای کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با ابلاغ بخشنامه ای به روسای واحدها، مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی، افزایش و دستورالعمل پرداخت وام های دانشگاه را اعلام کردکه براین اساس در راستای رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان خدوم دانشگاه و به منظور ارتقای تسهیلات مسکن و تامین بخشی از نیازهای مالی و ضروری کارکنان و اعضای هیات علمی،سقف وام های خرید، ودیعه، تعمیرات مسکن، ضروری و صندوق پس‌انداز تعیین می شود.

براساس بندهای این بخشنامه، سقف وام های قابل پرداخت توسط واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:

سقف قابل پرداخت وام خرید مسکن، مبلغ 390 میلیون ریال با مدت زمان بازپرداخت 180 ماهه

سقف قابل پرداخت وام ودیعه مسکن، مبلغ 156 میلیون ریال با مدت زمان بازپرداخت 72 ماهه

سقف قابل پرداخت وام تعمیرات مسکن، مبلغ 91 میلیون ریال با مدت زمان بازپرداخت 72 ماهه

سقف قابل پرداخت وام ضروری، مبلغ 58 میلیون و 500هزار ریال با مدت زمان بازپرداخت 48 ماهه

سقف قابل پرداخت وام صندوق پس‌انداز، مبلغ 260 میلیون ریال

متقاضی وام خرید مسکن باید حداقل دارای 5 سال سابقه خدمت تمام‌وقت در دانشگاه بوده و در زمان دریافت وام، دارای حکم رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی باشد.

در راستای ارائه تسهیلات در سیستم معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی دکتر پورعباس در بازدید از رسانه‌های دانشگاه آزاد از راه اندازی سامانه ارائه خدمات الکترونیک به دانشجویان خبر داد که تمامی دانشجویان از تمام نقاط کشور در 24 ساعت شبانه‌روز می‌توانند کلیه خدمات دانشجویی خود را دریافت کنند و برای اینکه دانشجویان در راستای دریافت تسهیلات راحت باشند، پیش‌بینی شده که با ارائه یک کارت اعتباری به آنها، تمامی این خدمات از طریق این کارت دریافت شود.

نحوه عملکرد این سامانه به صورتی است که مبلغی توسط صندوق رفاه دانشجویان در کارت‌های اعتباری دانشجویان شارژ می‌شود، از طرفی این مبلغ در بانک به‌صورت سپرده ذخیره شده و دانشجو تا دوبرابر اعتبار می‌تواند از خدماتی مانند پرداخت شهریه، خدمات رفاهی، تغذیه و موضوعات مختلف بهره‌مند شود. در حاشیه این دیدار صمیمی با اصحاب رسانه و خبرنگاران دکتر پور عباس باحضور در سرویس دانشگاه ایسکانیوز خبر بازدید از این رسانه دانشگاه آزاد را خودشان منتشر کردند،دکتر جان ما هم حضور شما را در رسانه دانشگاه آزاد به فال نیک می گیریم و در نزدیکی روز خبرنگار منتظر اخبار خوش برای خبرنگاران مجموعه هستیم .

«سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی» تصویب نهایی شد (دوشنبه 4 تیر)

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تدوین سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مراحل گوناگونی طی کرده و نظرات کارشناسان متخصص در آن اعمال شده است. تمام معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور نیز سند مذکور را مطالعه و نظرات تخصصی خود را ارائه کرده‌اند. برخی اصلاحات جزئی در این سند اعمال شده و در اولین فرصت به طور رسمی به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می شود.

سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی براساس اسناد بالادستی نظام تهیه شده است.این سند با توجه به نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سند مهندسی فرهنگی کشور، اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی و اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تدوین شده که به عنوان نقشه راه به واحدهای سراسری کشور ابلاغ خواهد شد.آنچه که مسلم است مشکلات فرهنگی در کشور بویژه در فضای آموزش عالی خلا بسیاری دارد و دانشگاه آزاداسلامی حرکت رو به جلویی را در راستای سامان بخشی به وضعیت فرهنگی در واحدهای دانشگاه آغاز کرده است و قطعا می تواند سر آغازی برای تحولات مثبت در عرصه فرهنگی دانشگاه ها باشد.

امان از تقابل جام جهانی و امتحانات دانشجویان

دانشجویان دانشگاه آزاد هم مثل همه دانشجویان و بقیه مردم ،یه جورایی این روزا درگیر بازی های جام جهانی هستند. حالا در این بین امتحانات دانشگاه ها هم در حال برگزاری است و دانشجویان در دوراهی تماشای بازی ها و درس خواندن مانده اند .البته این ماجرا قبل از حذف تیم ملی پررنگ بود، چون بعد از برد شانسی مراکش که دانشجویان خوشحال بودند ،بعد از بازی خوب با اسپانیا که بی تاب بازی با پرتغال بودند و در نهایت بعد از مساوی با پرتغال و حذف ایران شاید با خیال راحت تری بتوانند درس بخوانند ،دانشجویان جان ،لطفا از این به بعد درس بخوانید، تا ببینیم فرانسه قهرمان می شود یا اسپانیا از ما گفتن بود. این بازی ها تمام می شود ،اما بعدش شما می مانید و واحدهای افتاده خود دانید.

رونمایی جدید از قلیان ،شاهکاری دیگر از خلاقیت و اقتصاد مقاومتی در دانشگاه آزاد واحد مراغه

دانشجویان جان، اگر این قدرت خلاقیت و ابتکار را در راه افزایش تولیدات مناسب داخلی به کار می بردید شاید امروز وضعیت اقتصادی بهتری داشتیم. حالا با نهایت ابتکار و خلاقیت این قلیان خانگی را درست کردید،اما سعی کنید حداقل استفاده نکنید که انصافا برای سلامتی ضرردارد. به جای این کارها خوب درس بخوانید تا دوباره مجبور نباشید همین واحدها را از ترم بعدهم بردارید. در ضمن هوش و خلاقیتتان را در راه درست به کار بگیرید ،باور کنید ضرر نمی کنید حداقل یکبار امتحان کنید، البته خدای نکرده به کسی برنخوره ها این فقط یک توصیه بود ،باورکنید سو نیتی در کار نیست صرفا جهت اطلاع گفتیم.

اندر احوالات زندگی دانشجویی

پایان ترم و ایام امتحانات دانشجویی است یکی از سختی های این مرحله درس خواندن است .حالا فکر کنید در این بین هم امتحان داشته باشی و هم قرار باشد خانه دانشجویی را جابجا کنی این وضعیت این روزهای دانشجویان واحد مراغه است که انصافا شرایط سختی است. دانشجویان جان ،در این شرایط سخت تنها می توان صبر جزیل برایتان طلب کرد، فقط لطفا جابجایی را بهانه نکنید و خوب درس بخواتید از ما گفتن بود خود دانید.

شگردهای مختلف تقلب و ایام امتحانات

مراقبان عزیز توجه داشته باشید که شما فقط هیجان امتحان را زیاد می کنید .ابتکار دانشجویان در شیوه های تقلب متاسفانه باورنکردنیه پس حواستان را بیشتر جمع کنید،البته این فقط یک توصیه است خدای نکرده دانشجویان عزیز دلخور نشوند ،فقط خواستیم مراقبان جلسه را به نوعی آگاه کنیم و هیچ سو نیتی در کار نیست.

دانشجویان جان ،لطفا درس بخوانید،باورکنید این همه خلاقیت در تقلب نویسی را اگر صرف درس خواندن می کردید بالاترین نمره ها را می آوردید. انصافا برای یک بارهم شده خلاقیت را در نحوه درس خواندن به کار ببرید.

و اما کلام آخر از دل پردرد دانشجوی متقلب دانشگاه آزاداسلامی مشهد (مجتمع بین المللی گلبهار)در جلسه امتحان

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 958911

وب گردی

وب گردی