ورود مصرف برق به محدوده قرمز/ مصرف از 54 هزار مگاوات عبور کرد

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: اوج مصرف برق دیروز (سه شنبه) با ثبت رقم جدید در سال جاری از 54 هزار مگاوات عبور کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ پیک مصرف برق در روز گذشته، 54 هزار و 275 مگاوات گزارش شد که این رقم در سال گذشته در همین زمان برابر با 42 هزار و 251 مگاوات ثبت شده است.
مصرف برق در شرایطی رو به افزایش است که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو می گوید: کاهش بارش ها روی تولید برق اثر گذاشته است؛ به نوعی که پارسال 9 هزار و 300 مگاوات تولید برق از نیروگاه های برقآبی داشتیم اما امسال به دلیل کاهش بارندگی ها، حدود نزدیک به چهار هزار و 500 مگاوات کاهش تولید برق آبی خواهیم داشت.
وزیر نیرو تاکید کرد: «از اواخر خردادماه امسال به مدت 13 هفته با کمبود تولید برق نسبت به نیاز مصرفی روبرو می شویم».
او اوج بار پارسال را حدود 55 هزار مگاوات اعلام و پیش‌بینی کرد اوج مصرف برق امسال به حدود 58 هزار مگاوات برسد.
اردکانیان افزود: تلاش می کنیم با همکاری نزدیک مردم و مدیریت این بخش، حداقل افزایش پیک را داشته باشیم.
بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان مبادلات برق دیروز برابر با 874 مگاوات بوده که سهم صادرات از این میزان 357 مگاوات و واردات برق نیز 517 مگاوات بوده است.
گفتنی است میزان مصرف برق صنایع نیز در روز گذشته سه هزار و 603 مگاوات بود که نسبت به روز یکشنبه که میزان آن سه هزار و 656 مگاوات بوده است، مصرف برق این بخش تفاوت چندانی نداشته است.
پیک مصرف یا ساعات اوج مصرف به‌طور معمول در شش ماه نخست سال در ساعت‌های 12 تا 17 (پیک روزانه) و 19 تا 23 در شب (پیک شبانه) اتفاق می‌افتد و کنترل دمای وسایل سرمایشی در مدیریت پیک در این زمان بسیار موثر خواهد بود.

402

کد خبر: 958922

وب گردی

وب گردی