راه اندازی بانک اطلاعات  معماری مدارس در مرکز تهران

 اداره آموزش و مشارکت اجتماعی معاونت فرهنگی واجتماعی شهرداری منطقه 11 با همکاری اداره آموزش و پررورش، بانک اطلاعات معماری مدارس را با استفاده از توانمندی دانش آموزان برای 150 مدرسه این منطقه راه اندازی می کند.

به گزارش ایسکانیوز عباس طباطبایی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 11 ضمن اعلام این خبر گفت: با استفاده از توانمندی دانش آموزان 14 هنرستان فعال در سطح منطقه پویشی جهت راه اندازی بانک اطلاعات معماری مدارس آغاز شده است که بر اساس آن دانش آموزان هنرستانی به عنوان کارورز زیر نظر کارشناسان شهرسازی منطقه 11 نقشه و پلان مدارس و متراژ حیاط را طراحی، برآورد واندازه گیری می کنند.

طباطبایی همچنین هدف از راه اندازی این بانک اطلاعات معماری را شناخت و آگاهی از وضعیت اماکن و فضاهای عمومی در سطح شهر جهت برنامه ریزی های کلان شهری دانست و افزود: نقشه و پلان بسیاری از مدارس و اماکن عمومی و وضعیت سازه ها به دلایل مختلف موجود نیست که با راه اندازی این بانک اطلاعاتی نقاط ایمن شهری در هنگام بلایای طبیعی شناسایی می شود.

وی همچنین افزود: استفاده از فضای مدارس برای راه اندازی بازارچه های خود اشتغالی یا پارکینگ عمومی در ایام تعطیلی مدارس نیز از جمله اهدافی است که با تشکیل این بانک اطلاعات داده ها می توان به شکل مناسبی و با برنامه ریزی به آن اهداف دست یافت.

پویش راه اندازی بانک اطلاعات معماری مدارس تهران به شکل پایلوت در 150 مدرسه فعال منطقه 11 آغاز شده است.

700

کد خبر: 958955

وب گردی

وب گردی