بولتون در تدارک دیدار پوتین و ترامپ

مشاور امنیت ملی آمریکا در سفر به مسکو طی دیدارش با وزیر امور خارجه روسیه برای برگزاری دیدار دو رییس جمهور مقدمه چینی می کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جان بولتون مشاور امنیت ملی روز چهارشنبه به منظور تلاش برای هموار کردن راه دیدار سران با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو خواهد داشت.

متعاقب این نشست بولتون راس ساعت چهارونیم بعدازظهر در کنفرانسی خبری شرکت خواهد جست تا زمان و مکان دقیق دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا را اعلام کند.

رییس جمهوری ایالات متحده پس از پیروزی درانتخابات ایالات متحده، طی تماسی تلفنی از تمایل خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین سخن گفت، با این وجود روس ها از آن زمان، متناوبا از صعوبت مقدمه چینی برای انجام چنین دیداری سخن می گویند.

به رغم اظهارنظرهای مثبت سران دو کشور مبنی بر تمایل به بهبود روابط فی مابین، رابطه واشنگتن و مسکو از زمان جنگ سرد به پایین ترین سطح خود رسیده است.

مناقشات و نقطه نظرهای متفاوت دو کشور، اتهام وارده به روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات سال 2016 ایالات متحده و نیز اتهام ترور بیولوژیک جاسوس پیشین روسیه در بریتانیا و نیز مناقشات سوریه و اوکراین احتمال برقراری این دیدار را از پیش کمتر کرده است.

کرملین روز سه شنبه با منتفی ندانستن احتمال برگزاری نشست پوتین و ترامپ، اعلام کرد خواهان مذاکره در مورد امنیت بین المللی، ثبات، خلع سلاح، مشکلات منطقه ای و روابط دوجانبه است.

کد خبر: 958956

وب گردی

وب گردی