آذربایجان غربی از قطب های سینمای ایران است

استان آذربایجان غربی در سال‌های اخیر در صنعت فیلم سازی و سینمای پیشتاز بوده و توانسته در این هنر به یکی از قطب‌های کشور تبدیل شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، درباره شرایط بهسازی و نوسازی سینماهای ارومیه گفت: اخیرا جلسه ای با موضوع وضعیت سینماهای آذربایجان غربی برگزار و مقرر شد از میان فعال‌ترین سینماهای شهر یک مورد در جهت کمک به اهداف فرهنگی و هنری بهسازی و نوسازی شود.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده، از میان سینما های ایران و آزادی یک سینما انتخاب و تفاهم نامه ای با مسئول آن عقد می شود ، همچنین برنامه احداث پردیس سینمایی به عنوان اولویت دوم در راستای نوسازی یکی از سینماها اجرا خواهد شد.

خدایاری اظهار کرد: از ابتدای سال، 4 سالن استان به پخش دیجیتال مجهز شده و تا پایان سال 3 سینمای دیگر نیز مجهز به پخش دیجیتال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: از 19 سالن سینمای استان فقط 3 سالن قابل استفاده است و مابقی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین خدایاری با اشاره به مشکلات فراوان سینماهای آذربایجان غربی افزود: بزرگ‌ترین مشکل سینماهای استان فقدان توجه مالکین سینماها به روزآمدسازی آنهاست.

این مسئول خاطر نشان کرد: از گذشته تاکنون سینما‌ها علاوه بر این که مکانی برای گذراندن اوقات فراغت افراد محسوب می‌شود، به عنوان یکی از هنر‌های مکانی- زمانی به شمار می‌آید که تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ و هنر جامعه دارد.

وی اضافه کرد: با رویت وضعیت کنونی سینما‌های استان مشاهده می‌شود که تنزل توجیه ناپذیری در این عرصه رخ داده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام گرفته سینما‌هایی که در سال‌های گذشته غیرفعال شده اند، کاربری فرهنگ و هنری خود را از دست داده و به کاربری‌های نامربوط اختصاص یافته اند. این موضوع را می‌توان هشدار و زنگ خطری به منظور از بین رفتن مکان‌های فرهنگی آذربایجان غربی تلقی کرد. چرا که سینما مکانی فرهنگی برای مردم به شمار می‌آید که می‌تواند نقش مهمی در ترویج هنر فیلم و سایر بخش‌های فرهنگی جامعه داشته باشد.

502
کد خبر: 958975

وب گردی

وب گردی