اعلام میزان پوشش بیمه ای زائران تمتع ۹۷

سازمان حج و زیارت میزان تعهدات در نظر گرفته شده برای پوشش بیمه ای زائران حج تمتع ۹۷ را منتشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز میزان پوشش بیمه ای و تعهدات مدنظر برای زائران حج تمتع ۹۷ یکی از موضوعاتی است که بارها از سوی زائران مطرح شده و سازمان حج و زیارت نیز با شفافیت خاصی به این موضوع اهتمام دارد.

قرارداد بیمه ای زائران حج تمتع ۹۷ با بیمه ایران منعقد شده و شروع پوشش بیمه ای از ۴۸ ساعت قبل از خروج از کشور تا ۷۲ ساعت پس از ورود به کشور تعیین شده که در حقیقت مدت پوشش بیمه ای حجاج ۴۵ روز خواهد بود.

در صورت فوت به هر علت ۲۰ میلیون تومان غرامت پرداخت خواهد شد.

در صورت فوت بر اثر حادثه ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد که با احتساب ۲۰ میلیون تومان ذکر شده،مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان تعهد بیمه ای خواهد بود.

در صورت نقص عضو دائم که بر اثر حادثه صورت گیرد، تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

در صورت هزینه های درمان بستری بیمارستانی تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

تعهد بیمه ای برای هزینه های درمان سرپایی هم تا سقف ۲ میلیون تومان خواهد بود؛ یعنی پوشش درمانی برای هر زائر تا سقف ۲۲ میلیون تومان در نظر گرفته خواهد شد.

ضمنا تعهدات بیمه ای برای بار زائران نیز در پوشش بیمه ای گنجانده شده است.

جبران خسارت بار زائران در مسیر رفت(از زمان حرکت تا عربستان) تا سقف یک میلیون تومان خواهد بود.

همچنین بیمه برای بار زائران در عربستان و نیز در مسیر بازگشت تعهداتی تا سقف دو میلیون تومان در نظر گرفته است.

ضمنا دوربین عکاسی و فیلمبرداری نیز در صورت سرقت یا مفقودی تا سقف ۸۰۰ هزار تومان مشمول تعهد بیمه می شوند.

همچنین پول نقد ، اوراق بهادار، مدارک شناسایی، طلا و زیور آلات، انگشتر، سنگ های قیمتی،گوشی تلفن همراه، ویلچر، تجهیزات پزشکی، دارو، مواد غذایی، ساعت، عطر، آمپلی فایر، لپ تاپ، تب لت، فلش مموری و هر نوع وسیله ای که به عنوان بار محسوب نمی شود، تحت پوشش بیمه ای نخواهد بود.

هزینه بیمه زائران عزیز در زمان ثبت نام از آنها دریافت شده است و تعهدات ذکرشده در صورت بروز هرگونه مسئله یا مشکل مورد توجه خواهد بود.

پوشش های بیمه ای ذکرشده برای همه زائران حج تمتع در نظر گرفته شده است اما چنانچه زائری بخواهد تا بیمه مکمل و مضاعف برای خود انجام دهد، می تواند با مراجعه به هر یک از شرکت های بیمه ای یا شعب آنها در سراسر کشور به میزان دلخواه و سقف مورد نظر، از تعهدات اضافه تر بهره بگیرد.

700

کد خبر: 959076

وب گردی

وب گردی