پایان حالت فوق العاده در ترکیه تا سه ماه آینده

روزنامه صباح ترکیه نزدیک به دولت این کشور از توافق اردوغان با شریک حزبی خود در ائتلاف حاکم برای پایان یافتن حالت فوق العاده در ترکیه تا سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز روزنامه صباح ترکیه امروز پنجشنبه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور با شریک خود در ائتلاف حاکم بر عدم تمدید وضعیت فوق العاده پس از سه ماه دیگر به توافق رسیده اند.

ترکیه پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ تا کنون وضعیت فوق العاده را تمدید کرده است، اردوغان پیش از این اعلام کرد اگر انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود به وضعیت فوق العاده در این کشور پایان خواهد داد.

اردوغان با کسب ۵۳ درصد از آرا در انتخابات 24 ماه جاری تا سال ۲۰۲۳ رئیس جمهور ترکیه باقی خواهد ماند اما در دوره جدید از اختیارات و صلاحیت های گسترده تری بر اساس همه پرسی سال گذشته و تصویب قوانین جدید برخوردار خواهد بود.

اردوغان نشستی مشترک با دولت بهجلی رهبر حزب جنبش ملی ترکیه در روز گذشته برگزار کرده است، برخی منابع اعلام کردند اردوغان برخی مناصب دولتی را به این حزب واگذار کرده تا در مقابل آنها با حزب عدالت و توسعه در پارلمان همراهی نماید.

روزنامه صباح بدون ورود به جزئیات اعلام کرد: در این رایزنی ها بر عدم تمدید حالت فوق العاده توافق شده است اما این روزنامه برای ادعای خود منبعی ذکر نکرده است.

کد خبر: 959112

وب گردی

وب گردی