احزاب باید نقش گسترده تری در کشور ایفا کنند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت:احزاب نباید خود را فقط به مسایل سیاسی محصور کنند بلکه باید در همه زمینه ها اعم از اقتصادی اجتماعی و عمرانی هم ایفای نقش کنند.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور صبح امروز (پنج شنبه) در همایش ملی احزاب در مجتمع تالار شمس، اظهار داشت: وزارت کشور و اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، همه یکدل و با همتی بالا در جهت حمایت و شکل گیری و ادامه کار احزاب کار می کنند. این همدلی باعث شده تا قریب به اتفاق مصوبات ما به اتفاق آرا تصویب شود.

وی افزود: نگاه به احزاب، نگاه حمایتی و مثبت است. اگر مورد و مشکلی باشد، بیشتر در پی راه حل هستیم. لذا شاید در هیچ دوره ای، چنین فرصتی در اختیار احزاب قرار نگرفته باشد. آنچه از سوی کمیسیون ماده ۱۰ یا معاونت سیاسی برای حمایت از احزاب در اختیار وزیر قرار داده ایم، موردی نبوده که وی موافقت کند. آنچه خواسته ما بوده تماما از سوی وزیر پاسخ مثبت داده شده است.

جبارزده با بیان اینکه این مساله می تواند به نقش آفرینی بهتر احزاب کمک کند، تصریح کرد: در هر جلسه‌ای که به مناسبت‌های مختلف از صاحب نظران دانشگاهی دعوت کردیم، با اشتیاق در قالب ارایه مقاله و مشورت پذیرفته اند. نگاه جامعه علمی ما به احزاب مثبت است که باید از این فرصت استفاده شود.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: نگاهی که در دولت نسبت به نقش آفرینی احزاب وجود دارد، مثبت است. معمولا دولت ها خود را از مشورت با احزاب و نقش آفرینی احزاب بی نیاز می دانستند اما در این دولت آمادگی وجود دارد به میزانی که احزاب بخواهند فعالیت کنند، فضا در اختیارشان گذاشته شود.

وی با بیان اینکه همه نقش‌آفرینی احزاب را قبول کرده ایم، خاطرنشان کرد: باید به شکل کاربردی‌تری به نقش احزاب بپردازیم. امروز در این همایش، دوازده عنوان مقاله طرح شده است؛ موضوع بیشتر این مقالات، ساختاری و بنیادی است در حالیکه باید این بحث ها کنار گذاشته شود. انتظار است که احزاب در مرحله عملیاتی حضور پیدا کنند.

جبارزاده ادامه داد: موضوع هیچ کدام از این ۱۲ مقاله درباره موضوعات جاری کشور نیست. ما امروز در شرایطی هستیم که نتانیاهو به مردم ایران، یک روز آب و روز دیگر توپ نشان می دهد. امروز نقش متفکرین در برابر اسراییل، بعنوان دشمن انقلاب اسلامی که امروز برای مردم ما دایه مهربان تر از مادر شده، مهم است.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه می دانیم مشکلات اقتصادی در راس مشکلات کشور قرار دارد، عنوان کرد: در بین مقالات امروز، درباره مسائل اقتصادی مقاله ای ندیدم. احزاب باید در شرایط موجود ایفای نقش کنند. تعدادی از احزاب با انتشار بیانیه ها و اطلاعیه هایی، برای حضور در راهپیمایی روز قدس امسال از مردم دعوت کردند.

وی ادامه داد: ما مانند روز قدس، مناسبت های دیگری هم داریم و از احزاب انتظار است که در همه عرصه ها اظهار نظر کنند. الان با توجه به اینکه شرایط کشور خاص است، افراد و سیاسیونی که دل در گرو انقلاب و مردم دارند، باید بیش از پیش ایفای نقش کنند.

جبارزاده تصریح کرد: فعالیت احزاب بیشتر محدود به ایام انتخابات است؛ در صورتی که امروز این آمادگی وجود دارد که همه افراد در قالب احزاب و تفکر خود فعالیت کنند. آنچه امروز فصل مشترک همه احزاب کشور است، خدمت به مردم و پایداری نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تهدیدات فزاینده دشمنان علیه کشورمان اظهار داشت: تعبیر آقای ظریف بسیار ظریف بود که گفت، دشمنان امروز نه با نظام و نه با دولت بلکه با ایرانی مقتدر مشکل دارند. ایران مقتدر برای آمریکا و اسراییل غیرقابل قبول است و این ها در پی فروپاشی مردم و تمدن ایران هستند.

وی گفت: امروز ایفای نقش بر همه کسانی که عاشق کشور و انقلاب و نظام هستند، ضروری است. لذا انتظار داریم احزاب در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی به شکل عملیاتی‌تر ورود کنند.

جبارزاده با بیان اینکه مردم ایران به طور شبانه روز توسط میلیون ها کلمه در قالب جنگ روانی و از طریق فضای مجازی بمباران می شوند، اظهار داشت: در این شرایط وظیفه ما این است که با تمام وجود در سنگر دفاع از مردم و انقلاب باشیم. همانطور که در گذشته مردم ثابت کرده اند، مردمان روزهای سخت هستند، باز هم این تقابل را با عزت پشت سر خواهند گذاشت.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: ما کسانی هستیم که انقلاب را در اوج وحدت به پیروزی رساندیم، ما کسانی هستیم که هشت سال دفاع مقدس را با جان و مال خود به پیروزی رساندیم؛ امروز هم با وحدت و همدلی در جنگ اقتصادی و سیاسی پیروز خواهیم شد.

وی در پایان گفت: احزاب نباید خود را فقط به مسایل سیاسی محصور کنند بلکه باید در همه زمینه ها اعم از اقتصادی اجتماعی و عمرانی هم ایفای نقش کنند.

305

کد خبر: 959115

وب گردی

وب گردی