حذف کنکور در سال ۹۸ برای رشته‌های کم‌متقاضی

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح کم کردن سهم کنکور از پذیرش دانشجو در دست تدوین است و امیدواریم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که بخش عمده ای از افراد بدون شرکت در کنکور به دانشگاه راه پیدا کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه علم و صنعت در گروه علوم ریاضی و فنی صبح امروز هفتم تیرماه در جمع خبرنگاران افزود: کنکور یکی از دغدغه های جامعه ما است و با تدابیری که می توان برای آن اندیشید، می توان از اثر روانی و اجتماعی آن کاست. یکی از موضوعات ما در وزارت علوم بحث حذف کنکور است و به همین منظور کارگروهی نیز تشکیل شده است.

وی گفت: طرحی در دست تدوین است تا بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که در قالب آن، آن دسته از داوطلبانی که به صورت طبیعی می توانند وارد دانشگاه شوند، بدون شرکت در فرآیند کنکور وارد دانشگاه شوند.

شریعتی نیاسر یادآور شد: در چند روز اخیر مباحث مختلفی درباره نوع تغذیه و یا حتی میزان استرس داوطلبان کنکور در برنامه های مختلف مطرح شده است و این نشان می دهد که کنکور بخشی از دغدغه خانواده ها و دارای اثر روانی است که خوشبختانه بخشی از این دغدغه ها قابل برطرف کردن است و با توجه به اینکه در برخی از رشته ها نیاز به شرکت کنکور نیست، این فشار روانی کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم در فاز اول در رشته های کم متقاضی با تدابیری که با همکاری دستگاه های دیگر از جمله آموزش و پرورش و وزارت بهداشت برای آن می اندیشیم، طرح بدون کنکور را بتوانیم اجرایی کنیم، البته رشته های پرمتقاضی به دلیل آنکه رقابت در این رشته ها سنگین است امکان دارد تا مدت ها در قالب کنکور دانشجو پذیرش کنند، هر چند که من معتقدم در رشته های پرمتقاضی نیز می توان به تدریج پذیرش را به دانشگاه ها واگذار کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: امیدواریم بتوانیم آن درصد از جمعیت کنکوری را که می توانند (با سوابق تحصیلی) وارد دانشگاه شوند، بدون حضور در فرآیند کنکور پذیرش کنیم. در صورت هماهنگی دستگاه ها برای سال ۹۸ آن را اجرایی خواهیم کرد.

کد خبر: 959116

وب گردی

وب گردی