مجلس آماده تدوین دستورالعمل‌های قوی‌ برای برخورد با پرمصرف‌های آب

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنان با وضع موجود و نبود آب نیازمند این هستیم که دستورالعمل‌های قوی‌تری برای برخورد با پرمصرف‌ها تصویب کنیم که در این راستا کمیسیون قضایی آمادگی خود را اعلام می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدعلی پورمختار با توجه به قرار گرفتن در هفته صرفه‌جویی آب، درباره حفظ این منبع حیاتی و برخورد با افراد پر مصرف اظهار داشت: ایران به لحاظ قرارگرفتن در منطقه نیمه خشک و پایین بودن بارش ها، موضوع آب درکشور به یک چالش جدی تبدیل شده است.


او ادامه داد: اگر مدیریت مصرف به‌درستی انجام نشود، روز به روز این چالش بیشتر شده و یک روز به بحران بزرگی تبدیل خواهد شد که حیات ملت را به خطر می اندازد.


پورمختار با اشاره به اینکه حفظ این نعمت خدادادی و سرمایه عظیم ملی وظیفه همگان است، اضافه کرد: هر احدی در جامعه وظیفه دارد که نسبت به صرفه‌جویی مصرف آب در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنایع و شرب اقدام کند و خودش احساس خطر داشته باشد.


عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بر اینکه بایستی دغدغه آب و حفظ آن در درون خانواده ها شکل بگیرد، تاکید کرد.


نماینده بهار و کبودرآهنگ با بیان اینکه شاهد هستیم به لحاظ عدم استفاده درست از آب برخی از شهرها و روستاهای ما دچار کم‌آبی هستند، تصریح کرد: عده‌ای از مردم دچار مشکل زندگی عادی خود هستند و باید با مشقت فراوان به آب شرب دسترسی پیدا کنند.


پور مختار از اقدامات مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوب کردن قانون برای برخورد با افراد پرمصرف گفت و افزود: مجلس در بحث قانونگذاری هرساله آنچه نیاز بوده است در حوزه آب برای صرفه‌جویی انجام داده است.


او گفت: در کمیسیون قضایی مجلس، جریمه‌ها و محدودیت‌های برای پر مصرف ها لحاظ شده است و همچنان با وضع موجود و نبود آب نیازمند این هستیم که دستورالعمل‌های قوی‌تری برای برخورد با پر مصرف‌ها تصویب کنیم که در این راستا کمیسیون قضایی آمادگی خود را اعلام داشته که در صورت درخواست وزارت نیرو، سریعاً به آن رسیدگی و اعمال شود.

منبع: فارس

401

کد خبر: 959158

وب گردی

وب گردی