آقای روحانی! منافع ملی در سیاست خارجی شما کجاست؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه نمایندگان مجلس و بقیه ارکان حکومت به فکر منافع ملی نیستند، گفت: سوالی که ما باید بپرسیم این است که آقای روحانی! منافع ملی در سیاست خارجی شما کجاست؟

به گزارش ایسکانیوز، علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب امروز(پنجشنبه) در همایش ملی احزاب ایران اظهار داشت: درست است که احزاب برای بدست گرفتن قدرت ایجاد می‌شوند اما قدرت نمی تواند انگیزه اصلی ما باشد که اگر باشد، نمی‌شود جلوی انحرافات آن را گرفت.

وی افزود: وظیفه دیگر احزاب، نقد قدرت است. این نقد انگیزه می‌خواهد و این انگیزه، حق طلبی است. ما برای اصلاح امور می‌خواهیم قدرت را نقد کنیم تا از وضع نامطلوب به وضع مطلوب برسیم.

صوفی با بیان اینکه وجود بحران‌های مختلف و ضعف مجلس برای این است که احزاب حضور نداشته اند، تصریح کرد: نمایندگان یا از احزاب برنیامدند یا اگر برآمدند، به دلیل رد صلاحیت های صورت گرفته، ضعیف ترینشان راهی مجلس شدند یا اینکه وقتی وارد مجلس شدند، عهد و پیمان خود را فراموش کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: در کشور ما برخلاف نظام های پارلمانی در سراسر دنیا، برای اداره امور سازوکار حزبی وجود ندارد و یک چیز ابتری است. اگر مجلس در پی اصلاح قانون جدید احزاب است، اقدام خوبی است اما مجلس باید قانونی بگذارد تا نظارت استصوابی اصلاح شود تا اداره کشور به دست نیروهایی بیفتد که انگیزه ای غیر از انگیزه شخصی داشته باشند نه نیروهایی که تمام مدت چهار سال در پی منافع شخصی هستند.

وزیر تعاون در دولت اصلاحات اظهار داشت: نمایندگان مجلس و بقیه ارکان حکومت اصلا به فکر منافع ملی نیستند. سوالی که ما باید بپرسیم این است که آقای روحانی! منافع ملی در سیاست خارجی شما کجاست؟ مگر ما در ابتدای انقلاب تحریم و جنگ و کوپنی شدن کالاها را نداشتیم؟ چرا ملت تحمل کردند، چون در راستای منافع ملی بود.

صوفی تصریح کرد: آمریکا استراتژی امنیت ملی خود تا سال ۲۰۲۴ را تبیین کرده است؛ در این استراتژی آمده اگر منافع ملی برای مردم تبیین شود، مردم از سیاست های ما که مبتنی بر منافع ملی است، حمایت خواهند کرد.

وی در پایان گفت: اگر منافع ملی ما اقتضا می کند که در لبنان و سوریه حضور داشته باشیم، باید باشیم؛ خب بیایید همین را برای مردم تبیین کنید؛ مگر اینکه شما اصلا مردم را قبول نداشته باشید.

منبع:مهر

305

کد خبر: 959164

وب گردی

وب گردی