جریان آب انتقالی استان یزد وصل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این‌که عملیات تعمیر و اتصال خط لوله اصلی انتقال آب استان یزد به پایان رسیده است، گفت: جریان آب انتقالی به استان وصل و بعد از پمپاژ به یزد رسید.

به گزارش ایسکانیوز، «محمدعلی طالبی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزری تمامی اکیپ‌های امداد و حوادث، عملیات تعمیر و اتصال خط لوله اصلی انتقال آب استان یزد که از شامگاه دیروز چهارشنبه ششم تیرماه آغاز شده بود، صبح امروز پنج شنبه هفتم تیرماه به پایان رسید.

وی با بیان این‌که برای تعمیر خط انتقال آب استان لازم است که تمام مسیر لوله آب تخلیه شود، افزود: پر شدن مجدد لوله‌های خط انتقال مستلزم صرف زمان است، به همین منظور صرفه جویی ویژه باید در دستور کار مردم قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه ضمن قدردانی از مردم استان در صرفه در جویی مصرف آب، با اشاره به این‌که خوشبختانه جریان آب انتقالی وصل و این ماده حیاطی وارد محدود استان شده است، گفت: با توجه به این که بیشترین میزان مصرف آب در فصل تابستان انجام می‌شود، صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف آب ضروری است.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل تغییر کیفیت آب استان در فصل تابستان را استفاده از چاه‌های شهر یزد دانست و بیان کرد: میزان آب انتقالی به یزد پاسخگوی نیاز مردم این استان نیست.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به محدودیت‌های قانونی مسئولان استان یزد برای تامین امنیت خط لوله آب انتقالی در محدوده جغرافیایی استان اصفهان، تصریح کرد: علی رغم محدودیت‌های شدید مسئولان یزد برای بهبود وضعیت خط لوله انتقال آب به استان یزد وارد عمل شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیروز برای دهمین بار طی یک سال گذشته خط انتقال آب به استان یزد در منطقه ورزنه اصفهان تخریب و از مدار تولید خارج شده است.

منبع: ایسنا

901

کد خبر: 959178

وب گردی

وب گردی