دانشجویان دانشگاه آزاد مدال جهانی خود را به آستان قدس رضوی اهدا کردند

مراسم تجلیل از مدال آوران تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی با حضور دکتر ولایتی، دکتر رهبر و آیت الله رئیسی در سالن همایش های بین المللی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تجلیل از مدال آوران تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ کانادا و اعطای مدال های این نخبگان به موزه ی آستان قدس رضوی با حضور دکتر ولایتی، دکتر رهبر و آیت الله رئیسی در سالن همایش های بین المللی آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

دکتر مرتضی موسی خانی سرپرست تیم ربوکاپ اعزامی به مسابقات جهانی در ابتدای این مراسم گفت: از سال ۲۰۰۶ بچه های دانشجو نذر کردند که مدال های خود را تقدیم موزه آستان قدس رضوی کنند؛ افتخارات بی شماری نصیب نخبگان کشور ما شد.

او افزود: امسال از حیث تعداد مدال، دانشگاه آزاد اسلامی بهترین دانشگاه شرکت کننده در مسابقات ربوکاپ جهانی کانادا شناخته شد که بخش شبیه ساز امداد برای سومین سال متوالی مقام اول مسابقات را بدست آورد.

رئیس کمیته ربوکاپ ایران ادامه داد: علی رغم اینکه دولت کانادا تعداد ویزای کمی به دانشجویان ایرانی داد؛ با همت و همکاری همه ی دانشجوهای نخبه، تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد توفیقات خوبی کسب کردند.

او گفت: ۲ سال است که تیم مدیریتی دانشگاه آزاد برای استقبال و بدرقه ی این قهرمانان وقت می گذارند و حمایت های خوبی از این نخبگان دارند.

موسی خانی افزود: انقلاب صنعتی چهارم بر محوریت علم رباتیک و هوش مصنوعی بناشده است و برای موفقیت در این حوزه باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم دانش و فناوری را در این بخش بومی سازی کنیم هم چنین ربات نه تنها موجب بیکاری نمی شود بلکه موجب توسعه و پیشرفت های صنعتی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین ادامه داد: بنا به تحقیقات یک موسسه ی آمریکایی، کشورهای ایران و اندونزی توانایی برتری در حوزه ی صنعتی و پیشرفت های تکنولوژی را دارند و در برخی صنایع پیشرفته ما فناوری و محصول را به کشورهای همسایه صادر می کنیم.

موسی خانی خاطر نشان کرد: توجه به هوش مصنوعی می تواند کشور ما را رقابت پذیر می کند که این کار می تواند با راه اندازی و تاسیس وزارت هوش مصنوعی صورت گیرد.

۲۰۲

کد خبر: 959207

وب گردی

وب گردی